מה הגיל המתאים להשתלת שיער

אחת השאלות הנפוצות ביותר אותה אנו פוגשים בהתייעצויות היא "מתי מומלץ לבצע את ההשתלה?" או "מה הגיל המתאים להשתלה?". פציינטים מודאגים באופן מובן מכניסה בגיל צעיר או מבוגר מדיי לפרוצדורה ומעדיפים לתזמן אותה כך שתהיה בדיוק בגיל המתאים.

האם הגיל בעת ההשתלה משנה? האם מטופל יכול להיות צעיר או זקן מדיי לצורך השתלת שיער?

האם קיים גיל "נכון להשתלת שיער"

מבחינה טכנית, אין גיל "נכון" וכך גם "לא נכון", להשתלת שיער. ככל וניתן לטפל בנשירת השיער של המטופל באמצעות ניתוח, אין התוויות נגד רפואיות, ויש איזור תורם בעל מספיק שיער, ניתן לבצע את השתלת השיער בכל גיל. ובכל זאת, לצעירים אנו ממליצים להמתין עם ההשתלה.

לבצע את ההשתלה בגיל צעיר או לחכות

רוב הסובלים מהתקרחות, יעדיפו לטפל בה בגיל צעיר ככל ניתן. מובן מאליו שמטופלים שפונים אלינו רוצים לבצע את ההשתלה בטווח הזמן המיידי ולא להתמהמה, כך שהבעיה האסתטית תתנדף בהקדם. לא מדובר ברעיון רע, המראה יישאר אטרקטיבי גם עם בגרותם ולא מדובר בקעקוע שהם עשויים להתחרט על ביצועו בהמשך חייהם. כאשר מדובר במנתח מיומן ומנוסה, הוא יבנה גם למטופלים צעירים קו שיער אלגנטי ש"יזדקן טוב" – ייראה נהדר גם עם התבגרות הגוף. ובכל זאת, ד"ר אלכס גינזבורג, רופא עור בעל שם עולמי בהשתלות שיער ממליץ לצעירים לחכות לסביבות גיל 22-23 לצורך ביצוע ההליך.

הסיבה שבגללה לא מומלץ לעשות השתלת שיער לפני גיל 22 היא הקושי לחזות את סוג ודפוס ההתקרחות הצפויים אצל המטופל ולהתאים את הפרוצדורה לבדיקה המקדמית.

ההמלצה לצעירים היא לפנות לפתרונות אחרים לטיפול בהתקרחות שלהם, ובעיקר לברר לגבי טיפול תרופתי בשלב זה, ככל ועדיין ירצו בגיל מתקדם יותר, יוכלו לעבור בדיקת מומחה מקיפה שתזהה את סוג ההתקרחות ותתפור להם את ההשתלה המתאימה.

יחד עם זאת, ההליך כאמור הוא אפשרי, ובמקרים בהם המטופל סובל מאוד בגיל צעיר או מודע לבעייתיות ומעוניין להתחיל את התהליך בכל זאת, ניתן לבצע השתלת שיער גם בגילאים צעירים יותר.

מטופל צריך להבין היטב את התכנית האסטרטגית כשהוא מקבל את ההחלטה לבצע את השתלת השיער, עליו להבין שעם ההתבגרות הוא צפוי לאבד שיער נוסף ושייתכן שירצה לבצע השתלות נוספות. כל עוד התקבלה החלטה מושכלת בזהירות המתבקשת, ניתן לצאת לדרך בכל גיל.

מי משיג תוצאות טובות יותר? מטופלים צעירים או מבוגרים?

בהנחה שהמטופל הצעיר והמטופל המבוגר נמצאים באותה מצב מבחינה בריאותית, ובעיקר שהמטופל המבוגר אינו סובל מבעיות בריאותיות כמו סכרת או בעל היסטוריה ארוכה של הרגלים בעייתיים כמו עישון כרוני, הטיפול בו יהיה זהה לטיפול בפציינט צעיר. הליך השתלת השיער הוא פולשני במידה מינימאלית ולא יהווה אתגר גם למטופל מבוגר. ההשתלות עמידות מאוד ונוטות לצמוח היטב בכל סביבה, גם אם הקרקפת זקנה או צעירה. כל עוד ההשתלה השתרשה היטב ובוצעה ע"י צוות מנוסה ומיומן, הגיל לא אמור להוות פקטור בקביעת האיכות שלה.