צלקת בהשתלת שיער

הפרוצדורות הכירורגיות השונות להשתלת שיער עברו כברת דרך משמעותית, ובכל זאת, צלקת היא תופעת לוואי בלתי נמנעת של התהליך (אף על פי שכיום ניתן לחתום את השלת השיער עם צלקת כמעט בלתי נראית).

קיימים שני סוגים של טכניקות כירורגיות להשתלת שיער הנמצאות בשימוש נרחב כיום, כשאחד ההבדלים המהותיים ביניהם הוא הצלקת (הבדל מרכזי נוסף הוא מחיר השתלת השיער). מעבר לסוג ההשתלה, למיומנות ולניסיון של המנתח והצוות תהיה השפעה מכרעת על טיב ההשתלה ועל מידת ההצטלקות כתוצאה מהתהליך. מומלץ לבחון היטב את המרפאה בה אתם מעוניינים לבצע את הליך ההשתלה ולא להתפשר על הזול ביותר רק משום שהוא הזול ביותר – הוא עלול לעלות ביוקר בהמשך. זו אחת הסיבות שבגללה חשוב במיוחד לבצע השתלת שיער אצל רופא עור מומחה.

לא משנה באיזה סוג השתלה תבחרו, דעו כי שתיהן התקדמו משמעותית מבחינת נושא ההצטלקות.

הגורמים שמשפיעים על פרוצדורת ההשתלה

כאמור, שתי השיטות המרכזיות להשתלת שיער נבדלות במגוון פרמטרים. בשיחת ייעוץ ראשונית עם המנתח תעברו בדיקת התאמה שתבחן את הצרכים שלכם ותבדוק האם אתם מתאימים להשתלה ואיזו פרוצדורה מתאימה לכם יותר. הנקודות המרכזיות שייבחנו על מנת לקבוע את סוג הפרוצדורה הן:

  • דפוס נשירת השיער.
  • עיצוב השיער (שמשפיע על היכולת להסתיר צלקות).
  • כמות ואיכות השיער שניתן להשתמש בו להשתלה.
  • גודל האזור הקירח.

כאמור, גם העלויות הן פקטור, ואת ההחלטה הנבונה ביותר תוכלו לעשות רק לאחר בדיקה מקיפה והיוועצות ברופא.

FUE

בהליך זה משתמשים בזקיקי שיער המופקים מאחורי וצידי הקרקפת (אזורים תורמים מצויינים). המנתח יסיר כל זקיק שיער בנפרד בעזרת מחט מיקרוסקופית. כל מיצוי מותיר מאחוריו צלקת עגולה זעירה בקוטר של עד מילימטר אחד.

בהתבסס על מספר הזקיקים המופקים בהשתלה סטנדרטית, אתם צפויים להתהדר במאות רבות ואפילו אלפי צלקות זעירות שיפוזרו בכל רחבי הקרקפת.

השיערות מושתלות לאחר מכן באזורים המקריחים, דרך חתכים קטנים המיועדים לכל שיערה בנפרד.

לאור האופי הקפדני של הליך זה, ייתכן שיידרשו שעות רבות ואפילו ימים לניתוח.

ישנה חשיבות מכרעת למשך הזמן בו הזקיקים שוהים מחוץ לגוף, ולכן אנו בגינזבורג מדיקל מבצעים את ההשתלה באמצעות צוות של כ-7 אנשים שעובדים בו זמנית.

פרוצדורה זו נעשית בהרדמה מקומית, ללא צורך בתפרים וזמן ההחלמה מההשתלה קצר בדרך כלל.

FUT

בשיטה זו לוקחים רצועת שיער מהחלק האחורי של הקרקפת בטכניקת Tricophitic Donor Closure, טכניקה זו מאפשרת לשיער לצמוח בתוך הצלקת, דבר הגורם לה להיות מינימלית ביותר, היות והשיער הצומח בתוכה מטשטש אותה עוד יותר. טכניקת סגירת הצלקת מתבצעת באופן מיוחד ע"י סגירה של שתי שכבות, טכניקה בה משתמשים טובי הרופאים בעולם. לאחר לקיחת השיער אנו מפרידים את השערות תחת מיקרוסקופ – עבודה מדוייקת ואיטית ביותר, עובדה שמצריכה צוות גדול יותר (5-6 אחיות), אבל התוצאה היא יותר יחידות פוליקולריות של 1-3 שערות, המשתלבות באופן טבעי ביותר, אותן משתילים באזור ההתקרחות. לקיחת הרצועה עם התפירה לוקחת בממוצע כ-15 דקות. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית ולכן הפציינט לא סובל מכאבים. כעבור 4-5 שעות מסיום ההשתלה יכול להופיע כאב (בגלל התפרים) וכל כדור נגד כאבים ימנע את המשכו.

היתרון בשיטה זו לטיפול השתלת שיער, היא שניתן להשתיל בבת אחת בין 3,000-4,000 שערות תוך כ-4-5 שעות, כאמור עם צלקת מינימלית ביותר.

החיסרון שההליך מותיר צלקת לינארית באורכים שונים, בהתבסס על גודל הרצועה שחולצה. הצלקת נראית לעין אצל בעלי תספורות קצרות, ההליך יכול להתאים מאוד לבעלי שיער באורך של מעל 1 ס"מ – אז הצלקת בלתי נראית.

במידה ונותרה לכם צלקת מהשתלת שיער, ניתן לברר לגבי השתלת שיער בצלקת או הליכים קוסמטיים ותרופתיים להעלמת צלקות.