נשירת שיער לנשים

את מתעוררת בבוקר ומגלה על הכרית יותר מ-4 או 5 שיערות? במהלך היום את עושה קוקו ונשארות לך שיערות ביד? החפיפות הפכו לסיוט והשיער סותם את פתח הניקוז? יכול להיות שאת סובלת מנשירת שיער מוגברת.

השיער של אישה הוא הביטחון שלה. הוא מסמל בריאות, יופי ושפע. נשים הסובלות מנשירת שיער מתמשכת עשויות לסבול ממצוקה, עד כדי דיכאון. מצב זה של חוסר ודאות מעורר חרדה ואי שקט. ערעור הביטחון העצמי עלול להוביל להימנעות וצמצום, ולמנוע ממך להגשים את השאיפות שלך.

לא מדובר במצב פטאלי, יש המון פתרונות.

נשירת שיער מוגברת עלולה להופיע משלל סיבות, וביניהן תזונה לקויה או מחסור בויטמינים ומינרלים בגוף, כמו גם מצב של חוסר בברזל או אנמיה. לכן כדאי קודם כל לבקש מרופא המשפחה או רופא עור מומחה הפניה לביצוע סדרת בדיקות דם מקיפות, במטרה לשלול תרחיש בו הגוף שלך לא מקבל את המרכיבים החיוניים לתפקודו התקין – ובכך משפיע על תפקוד לקוי של צמיחת השערה.

כאשר הגוף שלך במחסור, הוא נכנס למצוקה ומתחיל להשתמש בכל המאגרים שברשותו. השיער שלך עלול לסבול מניצול משאבים על חשבונו.

בראש ובראשונה חשוב לשמור על תזונה נכונה הכוללת ירקות ופירות, חלבונים, שומנים טובים ודגנים מלאים. רצוי לשקול תחליפים בריאים יותר למוצרי המזון שאת רגילה אליהם, כמו אורז מלא, חלב שיבולת שועל, קינואה וכוסמת במקום פסטה וחזה עוף במקום שניצל מטוגן. בנוסף כדאי להשלים בויטמינים שיעזרו לגוף שלך לשוב לתפקוד תקין: ברזל, בי-12, ויטמין די, אבץ וכו.

דיאטות חריפות, הופעות תכופות אצל הספר להחלקה או פן, תסרוקות מתוחות ובאופן כללי עיסוק יתר בשיער, עלולים גם הם להוביל לאובדן שיער. חשוב לשים לב ליחס שאת מעניקה לשיער שלך. התחשבות ותחזוקה נכונה, תדירות חפיפות והימנעות מחומרי עיצוב אשר מכבידים על השיער וסותמים את הקרקפת יכולים למנוע מצבים של איבוד שיער.

סטרס, סטרס ועוד פעם סטרס.

קצב החיים שלנו הפך מהיר ואינטנסיבי, שגרת החיים העמוסה והציפייה לעשות הכל ביעילות ועל הצד הטוב ביותר, נושאת בחובה השלכות שיכולות להיות הרסניות. סטרס הוא הגורם מספר אחת לפגיעה בבריאות – מחולשה ועייפות, כאבי שרירים ועד מחלות אוטואימוניות.

השיער שלך הוא הראשון שייפגע במערכה, והוא יכול לאותת לך שאת מעמיסה על עצמך. הרופא קודם כל ימליץ לך להפחית את רמות הסטרס, ולעבור לשגרה עם פחות גורמי לחץ.

הפרעות הורמונליות לסוגיהן יכולות גם הן להיות הסיבה לכך ששיערך משתנה ומידלדל, לדוגמא פעילות לקויה של בלוטת התריס. חשוב להתייעץ עם הרופא שלך ולבקש למעקב אצל רופא עור מומחה או אנדוקרינולוג, ולבצע בדיקות דם הורמונליות.

נשירת שיער לאחר הריון ולידה גם היא תופעה נפוצה. הסיבה נובעת מכך שזקיקי השיער שלך נמצאים במצב של צמיחה פעילה בזמן ההריון, ולאחר הלידה מתרחשים שינויים הורמונליים המחזירים את הזקיקים למצב מנוחה, מה שגורם לנשירת יתר. בדרך כלל מדובר במצב זמני, והשיער יחזור לצמיחה רגילה כעבור כמה חודשים.

במידה ושללת את כל הדברים כאן למעלה, יכול להיות שאיבוד השיער נובע מסיבה אנדרו-גנטית.

רגישות גנטית להורמון הטסטוסטרון, אשר בתהליך הנשירה הופך להורמון (DHT), נקשר למולקולה (AR) וביחד הם מונעים אספקת דם לזקיקי השערה וגורמים לנשירה. נשים בעלות רגישות גנטית עלולות לסבול מנשירה מוגברת אף יותר לאחר גיל המעבר, כאשר רמות האסטרוגן בגוף יורדות.

גם כאן חשוב להתייעץ עם רופא עור מומחה לקבלת אבחון והמלצה להמשך טיפול.

ישנם טיפולים רפואיים בתמיסות או כדורים המיועדים להפחתת הורמון הDHT אך הם לא יעילים לכולן. חלקם הוכחו במחקרים כעובדים טוב יותר על נשים, כאשר חלקם האחר לא מאושר בישראל לטיפול בנשים.  

השתלת שיער לנשים

השתלות שיער הן בהחלט לא רק לגברים, יחד עם זאת השתלת שיער היא האופציה האחרונה, לכן עדיף לנסות קודם את האופציות התרופתיות לפני החלטה על השתלה. להחלטה על השתלת שיער מגיעים לאחר הבנה בין הרופא לבינך שכל שאר הטיפולים התרופתיים לא עזרו, והמצב אכן מאפשר השתלה בכדי למלא בזקיקים את החלקים החסרים בקרקפת.

התקרחות נשים שונה מזו של גברים. נשים שמאבדות שיער בדרך כלל לא מגיעות למצב של התקרחות טוטאלית. כמו כן האזור התורם עשוי להיות דליל כמו שאר אזורי הקרקפת בניגוד לגבר, שבאזור התורם שלו תמיד יש שיער. לכן, אצל נשים נדרשת מיומנות רבה יותר מצד הרופא המטפל על מנת לבדוק ולהחליט האם האישה מתאימה לטיפול השתלת השיער או לא. פעמים רבות נדרש שילוב של השתלת שיער לנשים עם טיפול תרופתי.

החלטת לפנות להשתלת שיער – האם את מתאימה?

נשים שמתאימות להשתלת שיער הן אלו שהאזור התורם שלהן – ממנו נלקחים זקיקי השערה, מספיק עשיר בשיער והאזור המושתל מספיק ריק משיער, כדי שניתן יהיה להשתיל מבלי לפגוע בשיער הקיים. ישנם מקרים שדילול השיער הינו בכל הקרקפת, מצב כזה אינו מתאים להשתלה אצל המטופלת.

בכל המקרים בהם יש אזור תורם עשיר מספיק בשיער, ניתן להגיע לתוצאות טובות. במידה והאזור אינו מספיק עשיר נדרשות שתי השתלות כדי להשיג תוצאות מושלמות.

מחיר השתלת שיער לנשים משתנה ותלוי במספר גורמים, בעיקר מורכבות המקרה וכמות השיער הנדרש להשתלה.

בטכניקות חדשניות הרופא המטפל לוקח שערות מהאזור האחורי של הראש – החלק התורם, ומשתיל אותן בזהירות בחלק הקדמי. ההליך מתבצע בהרדמה מקומית וכמעט שאינו כרוך בכאב למעט מספר דקירות. חלק מהנשים חוזרות לפעילות אחרי מספר ימים.

באופן עקבי השיער צומח וממלא את הקרקפת, ולאחר כשנה ניתן לראות תוצאה סופית.

אל תוותרי על הביטחון שלך, צרי קשר לפגישת ייעוץ עם המומחים של גינזבורג מדיקל.