כיצד לישון לאחר השתלת שיער?

זה התחיל בלילות של חרדה לנוכח איבוד השיער והשינויים במראה החיצוני. ניסית את כל תרופות הפלא. בהתחלה מרחת מיץ בצל, שמן זית, קרמים מחילבה ושום דבר לא עזר. בסופו של דבר הגעת למסקנה כי רק טיפולי השתלת שיער יכולים לפתור את הבעיה. לקח קצת זמן לחקור את הנושא ולשאול את כל השאלות, אבל בסוף קיבלת את ההחלטה והחלטת לבצע את הליך השתלת השיער. התור למרפאה נקבע, הרופא והצוות המטפל ביצעו את עבודתם המקצועית והעדינה ועכשיו אתה חוזר לביתך. עכשיו החלה התקופה שבה השתלים צריכים להיקלט. זוהי תקופה שבה השתלים רגישים מאוד וחשוב לשמור ולהקפיד על ההוראות על מנת שהטיפול יצליח. למשל הרופא אמר לכם להימנע מפעילות גופנית, זאת על מנת לא לסכן את הראש בכל מיני חבטות. אבל מה קורה בלילה כאשר אתם ישנים? מהי הצורה הנכונה לשכב לישון ביום שאתם חוזרים לביתכם לאחר הטיפול? 

הטכנולוגיות החדשניות הפכו את הליכי השתלת השיער לפחות פולשניים מבחינה כירורגית. המשמעות של זה היא שטיפולי השתלת שיער הם יותר בטוחים, יותר אפקטיביים וגם התוצאות נראות טבעיות יותר. אחד ההיבטים של כל אותם שיפורים טכנולוגים הוא גם זמן החלמה מהיר יותר ועם פחות סיבוכים. אבל למרות הכול, הדבר דורש גם אחריות מהטיפולים ואחוזי ההצלחה תלויים גם באופן שבו המטופל שומר ומקפיד על ההוראות. השתלים החדשים הם מאוד עדינים ולכן הרופאים תמיד מסבירים לכם כיצד לשמור על הראש. אבל מצד שני כל פעולה קטנה עלולה לעורר אצלכם שאלות של האם מותר או אסור. אתם תמיד חרדים שתעשו משהו אשר יגרום נזק. נושא השינה הוא אחד הנושאים אשר מטרידים מאוד את מושתלי השיער. 

מה הבעיה בשינה לאחרת השתלת שיער? אנו יודעים שעלינו להימנע מכל התעסקות ולחץ על האזור המושתל, אך כאשר אנו נשכבים לישון נוצר לחץ מסוים. במצב רגיל אנו פשוט נשכבים על המיטה, כל אחד בתנוחה אשר נוחה לו, וללא מחשבה מיותרת. אבל מה קורה לאחרת השתלת שיער? כיצד אנו יכולים לשכב לישון לאחר השתלת השיער?

ברמת העיקרון אם עברתם תהליך השתלת שיער בשיטת FUE, מדובר בזמן החלמה מהיר יותר מאשר שיטת FUT, אך אין זה משנה דבר מבחינת הצורה בשמירה על הראש. גם כאשר שוכבים לישון צריך לעשות זאת בצורה אשר לא תפגע בקרקפת והשתלים. 

האם אתם צפויים לאי נוחות מציקה אשר תפגע בשינה? מושתלי השיער מדווחים על שינה קלה ביום יומיים לאחר הניתוח. משככי כאבים מסייעים לכך. בהמשך אתם צפויים לתחושת עקצוץ אשר יוצרת דחף לגרד את הראש (לא לגרד), שימוש בקרם לחות יכול לסייע להתמודד עם הבעיה.

טיפים לשינה נכונה לאחר השתלת שיער

3 טיפים לשינה לאחר השתלת השיער
תנוחת השינה הנכונהלאחר טיפול להשתלת שיער עליכם להיות יותר מודעים לתנוחת השינה. התנוחה המומלצת היא שכיבה כאשר הראש והגב מעט מורמים. אם אין לכם מיטה אותה ניתן לכוון תוכלו להשתמש באביזרים אורתופדיים או לאלתר משהו, למשל באמצעות כרית טיסה.  צורת שכיבה זו תפחית את הלחץ על הנפיחות בקרקפת ותסייע להאצת ההחלמה. אם אתם ישנם על הגב, וודאו שאתם עושים שימוש בכרית רכה והימנעו מתזוזות וחיכוך.
כסו את הכרית במגבת רכהיש לצפות להפרשות מהקרקפת אשר יכולות להכתים את הכרית. לכן מומלץ לשים עליה כרית רכה, אותה תוכלו בקלות לכבס. 
הקפידו על הניקיון לאחר טיפול השתלת שיער עליכם להקפיד יותר מהרגיל על ניקיון המיטה והמצעים. הקרקפת שלכם רגישה והמיטה יכולה להיות מקור לזיהומים. הקפידו להחליף את מצעי המיטה והכריות ולכבס אותם. הקפידו להשתמש בדטרגנטים אשר אינכם מכילים אלרגנים הגורמים לגירוי בקרקפת. 
רשימת טיפים לשינה לאחר השתלת השיער

מתי אפשר לחזור לשגרה מבחינת השינה

כאשר עוברים טיפולי השתלת שיער לוקח כעשרה ימים עד אשר ניתן לחזור לפעילות רגילה הכוללת את כל הפעילויות שנהגתם לעשות לפני. זה נכון לגבי השינה כמו שזה נכון לגבי כל פעילו אחרת – פעילות גופנית, חפיפת השיער וכו. התייעצו עם הרופא והקפידו על אמצעי הזהירות בהתאם להוראות הרופא. לאחר כשבועיים השתלים אמורים להיקלט. 

האם אפשר להאיץ את התהליך?

פתגם עתיק אומר כי החיפזון מהשטן. על מנת לקבל את התוצאות הרצויות חשוב להתאזר בסבלנות. האם ניתן לעשות משהו להאיץ את התהליך? השאלה הנכונה היא מה אפשר לעשות על מנת לא להפריע לתהליך ולא ליצור עיכובים מיותרים. הקפדה על הוראות הרופא היא הדרך להבטיח זאת:

  • הימנעו מפעילות גופנית אשר יכולה להגביר את לחץ הדם ואת ההזעה בקרקפת. זה עלול להגביר את הגירוי בקרקפת. 
  • הימנעו מעישון ושתיית אלכוהול. לאלו השפעה שלילית על זרימת הדם לראש. 
  • הקפידו על תזונה נכונה ומזינה, עשירה בנוגדי חמצון. הקפידו על שתייה. 
  • הימנעו ממגע מיותר בקרקפת, כולל הימנעות מגירודים. 
  • לאחר הטיפול אין לחשוף את הקרקפת לשמש ישירה במשך שבועיים. 
  • במידה ואתם עושים שימוש בתרופות מרשם חשוב שתיידעו את הרופא והתייעצו איתו בנושא, עוד לפני ביצוע ההליך.

לישון בשקט לאחר השתלת שיער

אמנם ישנו צורך באמצעי זהירות לאחר השתלת השיער. אך החדשות הטובות הן שעכשיו תוכלו לחזור לישון בשקט. נושא איבוד השיער גורם למצוקה נפשית רבה אצל גברים ונשים המתמודדים עם הבעיה. זו פוגע בביטחון העצמי שלנו וזה עוד אחת מהדאגות שבסוף מפריעה לנו לישון בלילה. אם החלטנו סוף סוף להתמודד עם בעיה באמצעות השתלת השיער, למרות אי הנוחות אנחנו בדרך הנכונה. המחשבה על מראה השיער תעניק לכם את השקט הנפשי הדורש לצורך שינה רגועה ומתוקה. עוד דבר חשוב אשר יבטיח כי תוכלו לישון בשקט לאחר השתלת השיער הוא בחירה נכונה של המרפאה בה תבצעו את הטיפול. בהשתלת שיער אין מקום לחובבנות, אלא רופא מקצועי ומנוסה.