השתלת שיער בקיץ או בחורף

מאבדים שיער בקודקוד? המפרצונים הפכו למפרצים? אתם לא היחידים. גברים רבים מתמודדים עם תופעות ההקרחה ומחפשים פתרונות לטיפול בהתקרחות. אחד הפתרונות הוא השתלת שיער, ככל הנראה הפתרון המעשי היחידי אשר יכול להשיב לכם את השיער הטבעי. כאשר אינכם חשים בנוח עם איבוד השיער ומחפשים פתרון של השתלת שיער, אתם מתחילים לחקור את הנושא ולשאול שאלות. אחת הבעיות היא שלא תמיד אנשים שואלים במקומות הנכונים. למשל שאלות רבות נעשות בכל מיני פורומם ואתרי אינטרנט שאיננו יודעים את זהות אלו אשר עונים על השאלות והאם הם באמת מוסמכים לתת מידע אותנטי. במקרים רבים אלו הם אנשי שיווק אשר עונים על שאלות בעלות אופי רפואי. חשוב לציין שרק רופאים המתעסקים בהשתלות שיער מוסמכים לתת תשובות. אם יש לכם איזה ספק או שאלה אנו תמיד ממליצים לכם לקבוע פגישה במרפאה להשתלת שיער ושם לקבל את כל ההסברים וכל התשובות לגבי התהליך. 

גולשים רבים מפנים אלינו שאלות לגבי השתלות שיער בהקשר של מזג האוויר ועונות השנה. אנו מקבלים שאלות כמו: מתי הכי טוב לבצע השתלת שיער, האם כדאי לבצע השתלת שיער בחורף, האם החום והזיעה של הקיץ פוגעים בהיקלטות השיער ועוד ניסוחים שונים של אותה השאלה. אז על מנת לפזר את כל הערפל בנושא כתבנו עבורכם מדריך הבוחן את ההבדלים בין עונות השנה ואת השפעת מזג האוויר על הצלחת טיפול השתלת שיער שיער. 

 די ברור שאינכם רוצים לחכות לאיזו עונה מסוימת. אך האם בכלל צריך לחכות? האם יש הבדל בין השתלת שיער בקיץ לבין השתלת שיער בחורף ומתי כדאי לעשות השתלת שיער 

דבר ראשון אפשר להירגע, אם דחוף לכם לבצע השתלת שיער אתם יכולים לבצע את ההליך בכל עונות השנה. כל עוד בחרתם ברופא מקצועי ומנוסה, כל עוד התהליך מפוקח על ידי משרד הבריאות ואתם מרגישים בנוח עם הרופא, תוכלו להתקדם בתהליך ללא תלות בעונות השנה. הרופאים מבצעים השתלות שיער בכל השנה. אך למרות הכול נשאלת השאלה האם ישנם יתרונות או חסרונות להשתלת שיער בקיץ לעומת השתלת שיער בחורף? 

השפעות מזג האוויר על השתלת השיער 

האם מזג אוויר חם משפיע על השתלת השיער? 

חודשי הקיץ בישראל מאופיינים במזג אוויר חם ולח, לכן זה די טבעי שאנו מזיעים תוך כדי הפעילויות השונות שאנו עושים. הזיעה עצמה אינה נחשבת לבעיה אשר צריכה להדאיג אתכם, אך מצד שני חשוב לשמור על הקרקפת נקייה. מה שכן יכול לסכן את הצלחת הטיפול הוא החשיפה לשמש. שמש ישירה על הקרקפת תפגע בהצלחת הטיפול ולכן חשוב להימנע מזה למשך חצי שנה. ביצוע השתלת שיער בחורף לא תמנע מכם את החשיפה לשמש, הרי גם אם ביצעתם את ההשתלה בשיא החורף, תוך חודשיים כבר יתחיל הקיץ הישראלי. על מנת לשמור על עור הקרקפת מפני שמש ישירה יש להשתמש בכובע מתאים (בשום פנים ואופן לא כובד המפעיל לחץ על הקרקפת). כל עוד אתם מקפידים על כל כללי הזהירות והוראות הרופא המטפל, אין שום מניעה מלערוך טיפולי השתלת שיער בעונת הקיץ. 

האם מזג אוויר חורפי משפיע על השתלת שיער?

השאלה הנשאלת היא האם הטמפרטורות הנמוכות בחורף יכולות לפגוע בסיכוי הצלחת הטיפול. גם במקרה זה התשובה היא שלילית. הקור אינו מהווה בעיה וניתן לבצע טיפולי השתלת שיער גם בחורף. כמו תמיד חשוב להגן על עור הקרקפת ובעונת החורף יש להגן עליו מפני הגשם. שבוע לאחר הטיפול תוכלו לחבוש כובע מתאים ולהגן על הראש בעת היציאה החוצה. 

ישנם שיקולים שונים הקשורים לעונות השנה ואותם כדאי לכם לקחת בחשבון, אך הם אינם קשורים למזג האוויר. השיקולים יותר קשורים לחופשות ולחגים. על מנת לא להפסיד ימי עבודה או לימודים, אנשים רבים מנצלים את חגי תשרי או פסח על מנת לבצע השתלת שיער. שיקול נוסף המשפיע על החלטה של אנשים לבצע השתלת שיער הוא אירועים מיוחדים ובעלי משמעות. למשל גבר אשר עומד להתחתן ורוצה להיראות במיטבו יכול לתכנן את השתלת השיער בדיוק בזמן אשר יאפשר לו להגיע לחתונה עם שיער. לתשומת לבכם מומלץ לתזמן את השתלת השיער כחצי שנה לפני החתונה. בהתחשב בכך שעונת החתונות היא בין מאי לאוקטובר, רבים מחפשים לבצע השתלה בין נובמבר למרץ, כלומר בסוף הסתיו עד האביב. 

על מה להקפיד בעת השתלת שיער

כפי שאמרנו, אין זה משנה האם לעשות את השתלת השיער בקיץ או השתלת שיער בחורף. כל עוד מקפידים על הוראות הרופא סיכוי ההצלחה של הטיפול זהים. אתם חופשיים לבחור מתי לבצע השתלה לפי התקופה שהכי נוחה לכם מבחינת העבודה והלימודים. אך חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

  • הימנעו מחפיפת השיער בשלושת הימים הראשונים לאחר ההשתלה. את החפיפה יש לעשות בצורה זהירה ועדינה. אל תשימו את השמפו ישירות על הכוס, מומלץ להכין קצף ולדלל אותו במים לפני ששמים על הראש. השתמשו בשמפו עדין עמו שמפו לתינוקות. 
  • הימנעו מפעילות ספורטיבית או כל פעילות אשר יכולה לגרום לחבטה, שפשוף או לחץ פיזי על הקרקפת. 
  • אין לצבוע את השיער  ואין להשתמש בשום חומר כימי למשך חודש. 

לסיכום, השתלת שיער ניתן לבצע בכל עונות השנה. למזג האוויר אין השפעה על סיכויי הצלחת הטיפול וגם לא על קצב גדילת השיער. החלטה האם לעשות את הטיפול בחורף, בקיץ, באביב או בסתיו היא החלטה אישית שלכם. מבחינת הרופאים וסיכויי ההצלחה אין שום הבדל. אם תרצו שהטיפול יצליח פשוט הקפידו לבצע אותו אצל רופא מנוסה והקפידו למלא אחר הוראות הרופא בתקופה שלאחר הטיפול.