השתלת שיער לגברים

השתלת שיער לגברים הינה טיפול כירורגי המבוצע בגברים הסובלים מהתקרחות. את השתלת השיער מבצעים תוך הרדמה מקומית.  במסגרת ההשתלה מועבר שיער מחלקה האחורי של הקרקפת אל האזור הדליל משיער. ככלל, השיער המושתל ממשיך לצמוח במקומו החדש באופן טבעי ובצורה רגילה במשך כל שנות חייו של המטופל. היות ותהליך השתלת השיער נעשה בהרדמה מקומית הסיכונים יורדים כמעט לאפס.

עד סוף שנות התשעים של המאה ה-20, בוצעו השתלות שיער באופן שבו נלקחו קבוצות של מספר שערות והושתלו באזור הדליל על מנת למלאו. על אף שהאזורים הדלילים מולאו בשיער, ניתן היה להבחין בבירור כי אותו אדם עבר השתלת שיער והמראה שנוצר לא היה טבעי כלל ועיקר. עם השנים חל שיפור ניכר בשיטות ביצוע השתלות השיער, באופן שכיום ניתן לבצע את ההשתלות מבלי שיהיה ניתן להבחין ולזהות כי מדובר בשיער מושתל. לכן, ישנם היום זמרים וסלברטאים רבים שעברו השתלת שיער ואף אחד לא מזהה אותה היות והשתלה טובה, כאמור, לא מזהים.

מתי מומלץ לגבר לברר על השתלת שיער?

הגיל המינימלי להשתלת שיער הוא 25, אז כבר ניתן לדעת בבירור את אופן נשירת השיער, אופיה, מידתה וכדומה. למרות זאת, ישנם מקרים יוצאים מן הכלל, בהם ניתן בכל זאת לעשות השתלת שיער לפני גיל 25, כאשר ההתקרחות היא מקומית והמטופל לוקח טיפול משמר.

לכן, מאד חשוב שהאבחון יתבצע ע"י רופא עור מומחה בשיער היכול לתת את התחזית לגבי ההתקרחות ואפשרות המשך ההקרחה. יחד עם זאת חשוב לדעת כי מתחת לגיל 40, סביר להניח  שתהליך ההתקרחות יימשך, ועל כן מומלץ לגברים אלו טיפול עם פרופסיה על מנת לשמר את אותו שיער קיים (שאינו מושתל).
כמובן, ההחלטה אם להמשיך ולקחת טיפול משמר הינה לגופו של עניין ולכן חשוב שד"ר גינזבורג יעשה את האבחון.

אם אתה מתעניין בהשתלה, אנו מזמינים אותך לקרוא בהרחבה על המחירים של השתלת שיער.

השיטות השונות להשתלת שיער:

קיימות כיום מספר שיטות לביצוע השתלת שיער, כאשר ההבדלים העיקריים ביניהן הם בתחום גודל השתלים, הציוד שבו משתמש המנתח, כמות הטיפולים ואופן הוצאת הזקיקים מעורף הראש, המהווה כ" אזור תורם".
יש לציין כי ד"ר גינזבורג אינו משתמש בשיטה אחת בלבד, הוא מתאים את השיטה לפציינט ולא את הפציינט לשיטה מכיוון שכל אחד מתקרח בצורה שונה ולכן יש לבחון את סוג ההתקרחות, מיקום ההתקרחות, צבע וסוג השיער, צפיפות השיער וגיל המטופל.
רוב האנשים הסובלים מבעיית התקרחות, אינם יודעים שההתקרחות אינה טוטאלית. כמעט בקרב כל גבר קיימת רצועת שיער בצורת פרסה באזור התחתון של הקרקפת. ההבדל בין רצועת השיער העליונה והתחתונה של הראש הוא שהרצועה התחתונה מאופיינת גנטית באופן המאפשר לה לצמוח במשך כל החיים. יותר מ-90% מהגברים מתקרחים במשך חייהם כתוצאה מתופעה מוכרת הנקראת התקרחות גנטית זכרית Male Pattern Baldness) MPB). מדובר בתוצאה של שינוי הורמונלי הגורם ליחידה פוליקולרית (זקיקי השיער) להתכווץ ולצמוח באיטיות עד שהצמיחה נעצרת לגמרי. השיער באזור הנבחר, התורם (בחלק האחורי של הקרקפת) אינו נמצא בסיכון להתקרחות זכרית, והוא ממשיך לגדול ולצמוח במשך כל החיים וכך יהיה גם לכשיושתל באזורים האחרים בקרקפת.

כיצד מתבצעת השתלת השיער?

באמצעות טכניקות חדישות, לוקחים את השערות (הזקיקים) מהאזור התורם, אחת או שתי יחידות פוליקולריות ומשתילים באזורים חדשים בחלק הקדמי של הראש. הכאב כמעט אינו מורגש, ישנם מטופלים אשר אינם חשים כאב כלל ולכן באפשרותם לשוב לשגרתם בתוך זמן קצר (מס' ימים). אט אט ובאופן עקבי, השיער צומח ומתחיל למלא את כל האזורים הדלילים. לאחר כשלושה חודשים, הקרקפת מתחילה להתמלא בשיער המושתל, לאחר כ-6 חודשים ישנה כבר תוצאה של 50% ולאחר כשנה תוצאה סופית.

טכניקות להשתלת שיער

קיימות שתי טכניקות להשתלת שיער כירורגית אצל גברים. למעשה, בשתי השיטות ניתן להגיע לאותן תוצאות. ההבדל בין הטכניקות ׁהוא בשיטת הוצאת היחידות הפולקלוריות מהאזור התורם.

השתלת שיער בשיטת FUE

טכניקה חדשנית ומתקדמת הקיימת בעשור האחרון, ללא כאבים וללא צלקות!
לשיטה זו יתרונות רבים בהשוואה להשתלת שיער בשיטה הקלאסית הנקראת FUT. בטכניקת השתלת השיער FUE מבצעים את ההשתלה בהרדמה מקומית והיא מתאימה לרוב הגברים ובמיוחד לגברים הנוהגים ללכת עם שיער קצוץ. ד"ר אלכס גינזבורג מבצע את שיטת ה- FUE החל משנת 2001, והוא בין הרופאים הראשונים בעולם שהחלו לבצע השתלת שיער בשיטה זו. לפני הטיפול יש לגלח את כל האזור התורם ממנו עומדים להוציא את זקיקי השיער. לאחר הרדמת האזור מוציאים את זקיקי השיער באמצעות מכשיר מיוחד ומשתילים אותם באזור הנדרש. שיטה זו מוציאים את היחידות הפולקלוריות על ידי מחט מחוררת, שבאמצעותה ניתן להוציא את השתלים אחד אחד בשלמותם, כאשר ב-FUT המטופל צריך לעבור ניתוח בו מוציאים רצועה של שיער עם עור, אשר לאחר מכן טכנאיות מפרידות תחת מיקרוסקופ ידנית את היחידות הפוליקולריות. ישנן קליניקות או רופאים הנותנים שמות שונים לטכניקת FUE, כמו למשל DHI או NHI כל השיטות זהות ומובן שכל רופא יגיד שהשיטה שלו הכי טובה וכל שאר השיטות טובות פחות. רופא מומחה להשתלת שיער חייב להכיר את שתי השיטות ולהתאים את השיטה למטופל ולא את המטופל לשיטה. השתלת שיער (כמו כל ניתוח אסטטי) היא אמנות בפני עצמה, ולא ניתן לבצע את אותה שיטה זהה לכל קרקפת. אנו נעזרים בציוד המתקדם והמקצועי ביותר לצורכי ביצוע השתלות השיער. הגורמים המשפיעים על סוג הטיפול להשתלת שיער הם: גיל המטופל סוג השיער דרישות המטופל התאמת השיטה הטובה יותר עבור אותו מטופל ע"י הרופא על סמך נתוניו של המטופל.

השתלת שיער בשיטת FUT

זו השיטה הוותיקה יותר. ד"ר גינזבורג מבצע את השיטה מאז שנת 91'. בשיטה זו לוקחים מהאזור התורם, בד"כ מהאזור האחורי של הקרקפת שהינו בעל תכונה גנטית של עמידות בפני נשירה, רצועת עור עם שיער ולאחר מכן הרופא סוגר את הפתח עם תפרים. הרצועה מועברת לטכנאיות שיושבות תחת מיקרוסקופ ומפרידות את היחידות הפולוקולריות מרצועת העור. את התפר לא ניתן לראות, היות ונמצא מתחת לשיער והצלקת שנוצרת היא בעובי של בין 1-2 מ"מ ומוסתרת אף היא תחת השיער אלא אם הפציינט מסתפר קצר או מגלח את ראשו. בד"כ ניתן להוציא 1500-3000 יחידות פולוקולריות בבת אחת. לאחר שהיחידות מוכנות הן מושתלות באזור הקרחת. הנקבים שמבצעים באזור המושתל הם בקוטר של 0.8 מ"מ עד 1 מ"מ כך שלא ניתן לראותם לאחר השתלת השיער. השתלה של יחידות פוליקולריות היא טכניקה שבה ניתן להוציא את היחידות בשלמותן מהאזור התורם, בדרך כלל מהאזור האחורי של הקרקפת, מהצדדים ולפעמים גם מהזקן, החזה או מקומות אחרים בגוף.

את היחידות הללו ניתן להשתיל באזור הקרחת, זה נראה פשוט אבל האמת היא שצריך הרבה נסיון ומיומנות כדי להוציא את היחידות בשלמותן מבלי לפגוע בהן, לכן מאד חשוב שהמנתח יהיה בעל נסיון וותק בהשתלות שיער. הטכניקה להכנסת היחידות הפוליקולריות היא תמיד זהה ואפשר לבצע אותה עם מחט, פינצטה חריץ, מזרק ועוד. ישנם מכונים הקוראים לטכניקה DHI, אחרים NHI אך למעשה כל התוצאות הינן זהות. לעומת זאת הטכניקה בהוצאת היחידות הפוליקולריות משתנה לפי המלצת הרופא ויכולתו הכלכלית של המטופל. איך לבחור את השיטה הטובה עבורך? בטכניקה של השתלת שיער הדבר החשוב ביותר הוא הרופא, היות והוא קובע להיכן להכניס את השתלים ואיזה כיוון יש לתת לשיער. לכן חשוב שהרופא יעשה תכנית כזו שתיתן תוצאות טובות ובנראות טבעית. "הטכניקה הטובה בעולם" בידיים לא מקצועיות תביא לתוצאות לא טובות אשר לא תמיד ניתנות לתקון.

לכן בבחירת הרופא חשוב לוודא: שיהיה רופא עור או פלסטיקאי, לבדוק את הנסיון שלו,כמה שנים הוא מבצע השתלות ורק לאחר בירורים אלו ניתן לברר באיזו טכניקה הוא משתמש. רופא מקצוען ימליץ לפציינט את השיטה הכי מתאימה לו, אך לזכותו של הפציינט לבחור כל שיטה בה הוא מעוניין. האם השתלת שיער עוזרת להתקרחות? אין ספק שהשתלת שיער הינה הפתרון להתקרחות. וזאת הרי ההוכחה כי נשירת שיער אינה קשורה כלל לזרימת הדם היות והיחידות הפולקלוריות המושתלות נמצאות באותו שטח היכן שהשיער הקודם נשר. כל שיער בקרקפת נולד וצומח לבד או יחד עם עוד שערות שנקראות יחידות פוליקולריות. אם מסתכלים במיקרוסקופ אפשר לראות שהשערות מתאחדות באופן טבעי והן נקראות יחידות פולוקולריות. היחידות הללו מורכבות מאחד, שתיים, שלוש ולפעמים אפילו ארבע שערות. תקופת ההחלמה שלאחר ניתוח השתלת שיער, בפרקי זמן: שבוע ראשון – התפרים הקיימים באזור התורם עשויים להפריע במקצת, מטופלים מסויימים מרגישים כי האזור הינו רדום, אך כעבור זמן קצר התופעה עוברת. באזור ההשתלה מתפתחים פצעים הנעשים גלדים. המקום עשוי להיות אדמומי במקצת, אזור המצח עלול להתנפח בעקבות חומר ההרדמה ולאחר 5 ימים זה נעלם. לאחר שבוע – כל הפצעים מחלימים והגלדים יורדים, לפעמים ביחד עם השיער שהושתל ולפעמים חלק מהשיער נשאר לפרק זמן ארוך יותר.

כעבור חודשיים – קבוצת השערות שאינן הושתלו אך נכחו באזור השיער שהושתל עשויות לנשור – אל חשש, אין צורך להבהל או לדאוג, תהליך זה הינו נורמלי וידוע. שיערות אלו לאחר כחודשיים יתחילו לצמוח בשנית. לאחר שלושה חודשים – השיער שהושתל צומח לאט לאט ובעקביות – תחילה, הוא יצמח באופן דק למדי עד שיראה כמו פלומה וכעבור כמה חודשים יתחזק ולא ניתן יהיה לראות הבדל בינו לבין השיער התורם. באזור התורם לא תוכלו לשים לב ולזהות צלקת מאחר והשיער יסתיר אותה לגמרי. כעבור שישה חודשים – תוכלו לזהות באופן בולט כחמישים אחוז מן התוצאות הגלויות לעין.אל התוצאה הסופית המיוחלת נגיע לאחר שנה ולפעמים אפילו שנה וחצי לאחר טיפול השתלת השיער שבוצע. בקליניקה של ד"ר גינזבורג תקבלו ליווי צמוד, טיפול מקצועי ואת כל התשובות לשאלות שלכם בדרך להשגת תוצאות מרביות!

תהליך ההשתלה לגבר

01

ייעוץ ואבחון טרום השתלה

לפני שנתחיל בביצוע השתלת השיער, ניפגש בקליניקה על מנת לייעץ על הפתרון המתאים למקרה שלך. נבחר את טכניקת ההשתלה המתאימה ונבדוק אם ניתן לבצע לך השתלת שיער. פגישת הייעוץ היא בחינם, ורק מי שבוודאות יצליח בתהליך ההשתלה ימשיך לשלב הבא.

02

טיפול - השתלת השיער

באמצעות טכניקות חדישות ומכשור מתקדם, ניקח זקיקים מאזור תורם (אזור המאופיין בשיער שאינו נושר) ונעביר אותם לנקודות בהם נרצה להצמיח שיער – איזורים דלילים וקירחים בקדמת הקרקפת. הטיפול מתבצע בקליניקה שלנו העומדת בסטנדרט בינלאומי, על ידי רופאים מומחים.

03

התאוששות מההשתלה

ההחלמה מהשתלת שיער אינה מסובכת או מורכבת. הליך ההשתלה מבוצע באופן כירורגי ותחת הרדמה מקומית, כך שהכאב כמעט ולא מורגש, דבר המאפשר חזרה לשגרה תוך זמן קצר ממועד ההשתלה. ההליך אינו מותיר צלקת נראית לעין, כך שתוכלו לחזור מבלי שאנשים יידעו שעברתם השתלה.

04

תוצאות ההשתלה

השיער המושתל יצמח לאט ובאופן עקבי ויתחיל למלא את כל האזורים הדלילים והקירחים בהם הושתל. תוכלו לראות תוצאות משמעותיות כבר לאחר 3 חודשים, לאחר כ-6 חודשים 50% מהתוצאה ולאחר כשנה תיראו את התוצאה הסופית. תוכל להסתכל  במראה על שיער עשיר ומלא.

שאלות ותשובות על השתלת שיער לגברים

השיער המושתל נלקח מאזור המאופיין בתכונה גנטית שונה משאר אזורי הקרקפת, בכך שהינו עמיד בפניי התקרחות. לכן השיער המושתל ממשיך לצמוח לאורך כל חייו של המטופל ואינו נושר וניתן להתייחס אליו כאל שיער לכל דבר להסתפר, לגלח, לצבוע וכד'.

את ההשתלה מבצע ד"ר גינזבורג יחד עם צוות של כ- 6 טכנאיות שיער מיומנות וותיקות. כל עוד המטופל נוהג על פי הוראות הרופא, ההשתלה מצליחה בהמשך לתיאום ציפיות הנעשה בשלב הייעוץ, ולא ניתן כלל לדעת כי המטופל עבר השתלת שיער.

השתלת השיער נערכת תחת הרדמה מקומית הנעשית באמצעות זריקות אלחוש באזור התורם ממנו נלקח השיער ובאזור המושתל, ולכן המטופל לא מרגיש כל כאב ויכול לצפות בסרט, לשמוע מוזיקה ולנוח.

חשוב לוודא שהמנתח שמבצע את ההשתלה יהיה בעל ניסיון וותק בהשתלות שיער. כיוון שמדובר בהליך כירורגי מורכב, הדורש ידע מקצועי, חשוב שהרופא יהיה רופא עור או פלסטיקאי. 

סימון האיזור המיועד להשתלה

השתלת שיער לנשים

ישנם הבדלים בין שני המינים בתחום השתלות השיער. לחצו כאן למידע נוסף על השתלת שיער לנשים.

סיפורי הצלחה: השתלת שיער לגברים

עברו עם העכבר מעל התמונה כדי לראות את תמונת הלפני.

געו בתמונה כדי לראות את תמונת הלפני.

לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי
לפני
אחרי