נשירת שיער אצל נשים

מודאגת מנשירת השיער? מסתבר שאיבוד שיער והתקרחות הם לא רק בעיה של גברים.

תופעת נשירת שיער קיימת אצל נשים וגברים כאחד, עם זאת בעוד הסיבה המרכזית לתופעה בקרב גברים נובעת מגנטיקה ושינויים הורמונליים, נשירת שיער אצל נשים נובעת מסיבות רבות ומגוונות ביניהן: חוסר פעילות או פעילות יתר בבלוטות התריס, מתח נפשי, סטרס, תופעת לוואי לתרופות, טראומה לגוף (ניתוח, מחלה קשה, תאונה וכדומה), תזונה לקויה, שינויים קיצוניים במשקל, דיאטות חריפות וקיצוניות, הפסקת גלולות נגד הריון, נשירת שיער בהריון או לאחר לידה, מתיחת השיער (קוקו), שינויים הורמונליים, החלקות, התעסקות עם השיער בצורה אובססיבית ועוד.
חשוב להבדיל בין נשירת שיער אצל נשים לבין תופעת שיער דליל או התקרחות, כאשר יש נשים הסובלות מנשירת שיער כרונית בעוד אחרות סובלות מנשירה חריפה. כדי להציע טיפול יעיל ואפקטיבי לנשים חשוב לפנות לרופא מומחה לבעיות עור ושיער על מנת לעבור אבחון מדויק. ראוי לציין כי טיפול לנשים הסובלות מתופעת שיער דליל שונה מדרכי הטיפול אותן נהוג להציע לנשים הסובלות מבעיית נשירת שיער.

סיבות לנשירת שיער אצל נשים – אבחון מקצועי

אז מה גורם לבעיית נשירת שיער אצל נשים? כאמור, כדי להציע טיפול אפקטיבי ומוצלח צריך קודם להבין את הסיבה לנשירה ולשם כך יש לפנות לרופא מומחה למחלות עור ושיער לבדיקה. לפני הבדיקה נדרשת המטופלת לבצע בדיקות דם במטרה לגלות את הגורם המרכזי לבעיה. לתופעה של נשירת שיער אצל נשים סיבות רבות, אבל כדאי לדעת כי למעלה מ- 50% מהנשים סובלות מאי תקינות בתפקוד בלוטת המגן, ונשים רבות אינן צורכות מספיק חלבון מהחי, ולפיכך הן סובלות מחוסר בברזל. בנוסף, נשים רבות באוכלוסייה מאובחנות כאנמיות בעקבות דימומים חזקים בעת המחזור החודשי. יש לציין כי החלקות שיער הן אחד מהגורמים השכיחים לנשירה רצינית וניתן לאבד כמות משמעותית של השיער.

בדיקות דם מסייעות לרופא לאבחן את הגורם או הגורמים לבעיית נשירת שיער אצל נשים צעירות ומבוגרות. בהתאם לממצאי הבדיקה יציע הרופא המאבחן בעיות של נשירת שיער נשים טיפול יעיל כמו איזון הורמונלי, שינוי תזונה וטיפולים נוספים. במהלך הבדיקה הרופא סורק את הקרקפת של נשים הסובלות מנשירת שיער כדי לגלות סיבות מקומיות העלולות לגרום לתופעה, לדוגמה פטריות, אדמומיות, קשקשים המעכבים צמיחה תקינה של השיער וכיוצא בזה. אם הקרקפת תקינה הרופא ימליץ על חיזוק השיער באמצעות תוספי תזונה המכילים ויטמינים מיוחדים, חומצות אמינו ומינרלים, שינוי תזונתי ותכשירים יעילים נוספים.

מניעת נשירת שיער אצל נשים

כדי לטפל בתופעת שיער דליל יכול הרופא להמליץ על טיפול מקומי או טיפול תרופתי. בין הטיפולים המקומיים השכיחים ניתן למנות את המינוקסידיל, תרופה שכיחה להורדת לחץ דם המסייעת לשיער לצמוח. מינוקסידיל מגיע בצורת תמיסה אותה יש למרוח על הקרקפת באזורים הדלילים משיער. שיעור ההצלחה של הטיפול גבוה, ב- 60% ניתן לראות עצירה של נשירת השיער וב- 20% מהמקרים השיער צומח מחדש. כמובן שיש צורך לבדוק את עוצמת הנשירה ועל פי האיבחון לתת טיפול מתאים. לפעמים יש צורך לבצע ביופסיה בקרקרפת על פי החלטת המומחה.

טיפול בנשירת שיער אצל נשים

אז איך מטפלים בנשירת שיער אצל נשים? בעבר היה נהוג להמליץ על פאות כפתרון לנשים הסובלות מנשירת שיער חריפה או כרונית. כיום, התחום התפתח ורופא מומחה יכול להמליץ לנשים הסובלות מנשירת שיער הדרגתית על טיפול תרופתי באמצעות תרופות אנטי אנדדרוגניות או מינוקסידיל. עם זאת, במקרים של נשירת שיער בהנקה או נשירת
שיער אחרי לידה מאד חשוב לטפל כי לפעמים אפשר לאבד עד 50% של השיער ולא תמיד השיער חוזר. שימוש בפתרונות קוסמטיים כמו טופיק, פאות ותוספות שיער הם גם אופציה. ובמקרים מסוימים, ניתן לשקול לפנות למרפאה המבצעת השתלות שיער לנשים.

אם את מתעניינת בהשתלת שיער, אנו מזמינים אותך לקרוא על מחירי השתלות שיער.

טיפול תרופתי לנשירת שיער

טיפול עבור נשירת שיער בגיל המעבר אפשרי בעזרת תרופות המחייבות מרשם רופא, יש רופאים הממליצים גם על שימוש באסטרוגן לטיפול מקומי לעצירת נשירת השיער ולעידוד הצמיחה, אך אין עדיין מחקרים קליניים המאשרים את הצלחת הטיפול. בנוסף, ניתן לטפל בהתדלדלות השיער בקרב נשים באמצעות מיקרו פיגמנטציה, מזותרפיה ולחץ אוויר עם מינוקסידיל. בכל מקרה לפני כל טיפול יש להתייעץ עם רופא מומחה לנשירת שיער
לסיכום, נשירת שיער אצל נשים הינה תופעה שכיחה, הבעיה עלולה לגרום לדימוי עצמי נמוך ולפגיעה בביטחון העצמי. אבחון מקצועי על ידי מומחה לבעיות עור והשתלת שיער מאפשר להתאים פתרונות יעילים ומוכחים לבעיה, על מנת לעצור את הנשירה, ובמקרים מסוימים להביא לצמיחה מחודשת של השיער ולקבל שיער מלא ושופע.

השתלת שיער לנשים

איבוד השיער הוא בעיה אשר גורמת לנשים רבות אי נוחות. השיער השופע הוא אחד מסמלי הנשיות ותופעות של איבוד שיער גורמות לתחושות של אי נוחות ופגיעה בביטחון העצמי. מהסיבה הזו נשים שלא הצליחו לעצור את נשירת השיער וסובלות מהקרחה מחפשות אחר פתרונות להתמודדות עם הבעיה.

אחד הפתרונות האפשריים להתמודדות עם איבוד השיער הוא השתלת שיער לנשים. בהליך השתלת שיער אנו מסירים זקיקי שערה מאזור אחר של הגוף ומעבירים אותם לאזור שבו אנו מעוניינים בצמיחת שיערות. בעוד הסברנו לכם את התאוריה במשפט אחד, בפועל זה לא דבר כל כך פשוט. השתלת שיער לנשים, כמו גם השתלת שיער לגברים היא הליך רפואי. השתלת השיער מתבצעת על ידי רופא שהוסמך לכך ובהתאם לכל הנחיות משרד הבריאות.

האם השתלת שיער מתאימה למקרה שלך? האם ההשתלה תביא עבורך את התוצאות הרצויות? האמת ששום מאמר באינטרנט לא יכול לענות על השאלה הזו. לצורך כך יש לפנות למרפאה המבצעת טיפולי השתלת שיער ולשבת עם הרופא המטפל אשר יבצע אבחון של המקרה הספציפי וימליץ על סוג הטיפול וסיכויי הצלחתו.

אם גם את חוששת מאיבוד השיער ורוצה לדעת האם ישנו פתרון אשר יכול להחזיר לך את מראה השיער הטבעי והשופע, אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ אצלנו במרפאה. כאן תיבדקי על ידי דוקטור אלכס גינזבורג, מומחה לרפואת עור והשתלות שיער. דוקטור גינזבורג מביא איתו 30 שנות ניסיון בתחום השתלות השיער, מה שממקם אותו ברשימת המומחים העולמיים לתחום. אצלנו בקליניקה תוכלו לקבל את האבחון הדרוש, המלצות הטיפול, וכמובן את הטיפול המקצועי שיחזיר לך את השיער.

כיצד מתבצעת השתלת שיער לנשים?

במידה ונמצאת מתאימה להשתלה יתבצע הליך רפואי שבו ילקח שיער מאזור תורם ויועבר לאזור המושתל. ישנות טכניקות שונות לביצוע הפעולה הזו, כולן פרוצדורות רפואיות ובישראל הן מבוצעות אך ורק על ידי רופא. השתלת שיער מבוצעת בהרדמה מקומית והמטופלת נמצאת בהכרה מלאה לכל אורך התהליך, בדומה לטיפולי שיניים.
ברוב המקרים האזור האחורי של הראש משמש כאזור התורם, ממנו לוקחים את היחידות הפוליקולריות ומשתילים אותן במקום הדרוש. התהליך אינו כואב,אך יתכן שתרגישי דקירות קלות.

לאחר השתלת השיער יש לנקוט במשנה זהירות, בהתאם להוראות הרופא. אך מספר ימים לאחר הטיפול תוכלי לחזור לפעילות רגילה.

לאחר פעולת ההשתלה יש להמתין ולאפשר לשיער החדש לצמוח. צמיחת השיער לוקחת מספר חודשים; תוך שלושה חודשים תוכלי לראות תוצאות, אך התוצאות הסופיות יגיעו לאחר כשנה.

 

נשירת שיער אצל גברים

ישנם הבדלים בין שני המינים בסיבות ובטיפול בתופעת נשירת השיער. לחצו כאן למידע נוסף על נשירת שיער גברית.

שאלות ותשובות על נשירת שיער אצל נשים

נשירת שיער היא דבר טבעי שקורה לכל אחד ואחת, אולם נשירה מוגברת דורשת טיפול. נשירת של למעלה מ-100 שערות ביום היא בעיה. על מנת לבדוק כמה שערות נושרות, ניתן לספור את השערות על המברשת או לפנות לייעוץ אצל רופא עורבעל התמחות בתחום.

נשירת שיער נובעת על פי רוב מתכונות גנטיות שעוברות בתורשה. יחד עם זאת קיימות מגוון סיבות נוספות ורצוי לבצע אבחון מקצועי על מנת למצוא את מקור הבעיה ולתת לה פתרון יעיל. בין השאר תזונה ולחץ ידועים כגורמים עיקריים לנשירה מוגברת.

העולם לא מפסיק לחדש. בכל יום צצים אינספור תכשירים ופתרונות לבעיה. טיפול תרופתי, תכשירים למריחה, תוספי תזונה ואף השתלות שיער והזרקות PRP. חשוב שתתייעצו עם איש מקצוע אמין לפני שאתם בוחרים ליישם שיטה כזו או אחרת במקום כל כך בולט בגוף. חשוב שתשתמשו בפתרון המותאם לבעיה שלכם, ושמאחוריו עומדות תוצאות מוכחות והמלצות אותנטיות. תוכלו לקרוא על היתרונות והחסרונות של כל שיטת טיפול באתר.

במקרה של נשירת שיער, ניתן לשקול גם השתלת שיער. שיטה הנחשבת ליעילה במיוחד ובטוחה לטיפול בבעיה. בסיום הטיפול ניתן ליהנות ממראה מרשים ואסתטי.

אנו מזמינים אתכם לפגישת התייעצות חינמית בה נבחן את האפשרויות העומדות לרשותכם ונבחר את הטיפול המתאים ביותר לכם ולפתרון הבעיה.

תהליך השתלת השיער לאישה

01

ייעוץ ואבחון טרום השתלה

לפני שנתחיל בביצוע השתלת השיער, ניפגש בקליניקה על מנת לייעץ על הפתרון המתאים למקרה שלכם. נבחר את טכניקת ההשתלה המתאימה ונבדוק אם ניתן לבצע לך השתלת שיער. פגישת הייעוץ היא בחינם, ורק מי שבוודאות יצליח בתהליך ההשתלה ימשיך לשלב הבא.

02

טיפול - השתלת השיער

באמצעות טכניקות חדישות ומכשור מתקדם, ניקח זקיקים מאזור תורם (אזור המאופיין בשיער שאינו נושר) ונעביר אותם לנקודות בהם נרצה להצמיח שיער – איזורים דלילים וקירחים בקדמת הקרקפת. הטיפול מתבצע בקליניקה שלנו העומדת בסטנדרט בינלאומי, על ידי רופאים מומחים.

03

התאוששות מההשתלה

ההחלמה מהשתלת שיער אינה מסובכת או מורכבת. הליך ההשתלה מבוצע באופן כירורגי ותחת הרדמה מקומית, כך שהכאב כמעט ולא מורגש, דבר המאפשר חזרה לשגרה תוך זמן קצר ממועד ההשתלה. ההליך אינו מותיר צלקת נראית לעין, כך שתוכלו לחזור מבלי שאנשים יידעו שעברתם השתלה.

04

תוצאות ההשתלה

השיער המושתל יצמח לאט ובאופן עקבי ויתחיל למלא את כל האזורים הדלילים והקירחים בהם הושתל. תוכלו לראות תוצאות משמעותיות כבר לאחר 3 חודשים, לאחר כ-6 חודשים 50% מהתוצאה ולאחר כשנה תיראו את התוצאה הסופית. תוכל להסתכל  במראה על שיער עשיר ומלא.