איך תדעי אם יש לך נשירת שיער?

יש הרבה דרכים לבדיקה של חשש להתקרחות ונשירת שיער. היום ד״ר גינזבורג מסביר איך אפשר לעשות את הבדיקה הראשונית לפני פניה לרופא מומחה. וחשוב מכך, האם אפשר למנוע התחלה של נשירת שיער וכיצד?

לבדיקה הביתית לנשירת שיער יש מדד פשוט ונגיש לכולם – כרית המיטה! לפני השינה ניתן לנקות את הכרית טוב טוב. ובבוקר יש להסתכל עליה שוב. אם מצאת על הכרית פחות מ-6 שערות, אל תדאגי – זה נורמלי! אבל אם גילית יותר מ-6 שערות, המצב הוא גבולי ויש חשד לנשירת שיער. מכאן אנחנו ממליצים להתייעץ עם רופא עור וכירורגיה מומחה.
שאלה חשובה נוספת, זה כיך אפשר למנוע נשירת שיער?

טיפו ראשון: לא להסתרק עם שיער רטוב!

כשאתן יוצאות מהמקלחת כדאי לכן קודם כל לנגב את השיער או לחכות הוא מתייבש לפני שמושכים אותו באמצעות המסרק. כדאי להסתרק אך ורק עם שיער יבש או לח. זה בגלל שהשיער הוא אלסטי, ואם את מושכת אותו כשהוא רטוב הוא נקרע ונשבר, מה שמחליש אותו לאט לאט ולבסוף עשוי לגרום לנשירת שיער או התקרחות נשית.

טיפ שני: להתייחס לשיער בצורה עדינה!

יש נשים שכל הזמן מסובבות את השיער, משחקות איתו, ולאט לאט הוא מתחיל להתלבש ולהתלבש. ופתאום מופיעה הדלדלות באזור שמושכים כל הזמן. מכיוון שמשיכה, ועוד משיכה, ועוד משיכה – בסופו של דבר מביאה לתלישה של השערות וסכנת התקרחות.

טיפ שלישי: קוקו לא חזק מידי!

יש נשים שאוספות את השיער ממש ממש חזק ומתוח. יכול להיות שהמראה הזה עונה על הצעקה האחרונה באפנה, אבל למעשה הוא גם מחבל בחוזק השערה ומחליש את הגמישות שלה. קוקו עושים בעדינות, יש להתייחס לשיער בכבוד ועם אויר לנשימה. 

טיפ רביעי: לא לבדוק כל דקה!

יש נשים שרוצות לבדוק את מצב נשירת השיער אז הן מעבירות יד ומושכות כי לבדוק האם השערות חזקות. הן בודקות פעם ראשונה, פעם שניה, ופעם שלישית – עד שזה הופך להיות הרגל אובססיבי. ההרגל האובססיבי של תלישת שערות מביא בסופו של דבר להחלשה של השערות. עזבו את השיער בשקט!

טיפ חמישי: פן עושים מרחוק!

מייבש השיער אולי יכול להיות יעיל ביצירת מראה מאורגן או חלק, או אפילו להגן עלינו בפני הצטננות בימים החורף, אבל האמת היא שאם כבר עושים פן, כדי להקפיד ולא לקרב יותר מדיי את המייבש לשורש השיערה. אנחנו רוצים לשמור על שורש השערה טבעי, לא מחומם יתר על המידה ובהתאמה לזרימה הטבעית שלו. אם את עושה פן וגם מברישה את השיער בזמן הפן, הקפידי לעשות זאת בעדינות.

אם את רוצה להיות בטוחה ב-100% שאין לך נשירת שיער את מוזמנת ללכת לרופא עור מומחה והוא יבדוק אותך – הוא יגיד לך האם את זקוקה לטיפול או לא. אם כבר בדקת וגילית שיש אצלך התקרחות נשית, את מוזמנת לדבר עם הצוות של גינזבורג מדיקל לייעוץ, הכוונה וטיפול.