האם השתלת שיער הינה תהליך כואב?

בתמצית: ההשתלה נערכת תחת הרדמה מקומית הנעשית באמצעות זריקות קטנות באזור התורם ממנו נלקח השיער ובאזור המושתל. לאחר מכן המטופל לא מרגיש כל כאב, יכול לצפות בסרט, לשמוע מוזיקה ולנוח.

אחת השאלות שאנו נדרשים אליה לעתים קרובות בגינזבורג מדיקל, ונושא שעולה באופן תדיר בפורומים בעוסקים בהשתלות שיער היא האם השתלת שיער כואבת.

מטבע הדברים, השאלה בכלליוה דיי מורכבת, שכן לכל מטופל יהיו ספי כאב וזמני ריפוי שונים, ולכן חלקם עשויים לחוות רמות גבוהות יותר של כאב ואי נוחות. בנוסף, קיים מגוון רחב של הליכים ופרוצדורות הנופל תחת ההגדרה "השתלת שיער" והמרפאות עצמן בעלות רמת מומחיות שונה ומשתמשות במכשור שאינו אחיד, והתשובה צריכה להתייחס לכל אחד מהפרמטרים הללו.

הבנת הפרוצדורה

כדי לענות על השאלה באופן הטוב ביותר, חשוב להבין ראשית מה הפרוצדורות השונות להשתלת שיער כוללות.

ישנם שני סוגים עיקריים של טיפולי השתלת שיער: FUE ו-FUT.

FUT: מסירים את זקיקי השיער הבריאים ברצועות קטנות מהאיזור התורם, מחלקים אותם למספר תלאים ומחדירים אותם לאיזור הפגוע. הליך זה מעט יותר פולשני מההליך המקביל, ולכן הוא צפוי להשאיר צלקות קלות ולהצריך זמן החלמה וריפוי מעט ארוך יותר.

FUE: מחלצים זקיקי שיער בודדים ומחדירים אותם לאיזור הפגוע. ההליך קל מאוד, לא משאיר צלקות כלל ודורש זמן ריפוי אפסי.

ישנם הבדלים רבים נוספים בין הפרוצדורות, בין השאר מחיר ההשתלה. מומלץ לפנות לרופא מומחה, על מנת לברר איזה הליך מתאים לצרכים שלכם.

מידת הכאב

בסופו של יום, אין מנוס מהעובדה שהשתלת שיער היא הליך כירורגי וכתוצאה מכך היא מצריכה הרדמה מקומית כדי למזער את הכאב הנגרם לחולה. מטבע הדברים, זה מצביע על כך שההליך עשוי לכלול רמה מסוימת של כאב. אולם, ההרדמה המקומית משמשת בכדי להקל על כל כאב במהלך הטיפול בהשתלת שיער בפועל ומעבר לזריקות ההתחלתיות, סביר שלא תרגישו בכאב.

עם זאת, ישנם מטופלים שעל אף ההרדמה מרגישים אי נוחות מסוימת, הדבר נובע מכך שהמטופל ער במהלך הניתוח ומודע למתרחש, לכן ייתכן שירגיש תחושה כלשהי של משיכה בזמן הניתוח, אולם עם ההרדמה המקומית זה לא באמת כאב.

כאבים לאחר הניתוח

בעוד שההליך עצמו לא אמור לגרום לכאב כלשהו, ​​סביר להניח שתסבלו מרגישות כלשהי באיזור בבקרקפת בפרק הזמן שלאחר הניתוח.  הסיבה לכך היא שרקמות הקרקפת עברו טראומה, אשר בהכרח תגרום לאדמומיות ולנפיחות מסוימת בימים הראשונים. בהליך FUT, האיזורים התורמים יהיו מעט רכים יותר ויידרשו מעט זמן לריפוי. חולים יכולים ליטול משככי כאבים קלים על מנת להקל על כאבים ואי נוחות לאחר הניתוח ותוך מספר ימים תסמינים אלה אמורים להישכך.

במידה ועברתם הליך במקום פחות סטרילי ומקצועי, ייתכן שתחוו דלקות וסיבוכים שונים, שיכולים להתבטא ברמות שונות של כאב ונזק. פירטנו על הנושא בהרחבה בראיון שערכנו לחדשות 13 – סיכונים בהשתלת שיער בטורקיה.