השתלת שיער: בחו"ל או בישראל?

השתלת שיער הינה טיפול כירורגי המבוצע בגברים ובנשים הסובלים מהתקרחות, נשירת שיער ושיער דליל. עם השנים וההתקדמות הטכנולוגית, גדלה המודעות של אנשים להליך והרצון לבצע אותו על מנת להשיג שיער צעיר, מלא ובריא. 

שוק השתלות השיער נמצא בהתפתחות מתמדת. ההתעסקות במראה החיצוני בכלל ובמראה השיער דוחפת עוד ועוד אנשים לבצע את התהליך.

פציינטים רבים שנמצאים בשלב ההתלבטות שוקלים האם לבצע את ההשתלה בארץ או בחו"ל, כאשר המתמודדות העיקריות הן טורקיה, קפריסין, יוון ומדינות מזרח אירופה. 

במאמר הבא נביא לכם את הנתונים הרלוונטיים להשוואה ונעזור לכם לגבש החלטה לגבי מה מתאים לכם יותר. את ההשוואה נערוך מול טורקיה, משום שהיא היעד המרכזי אליו ישראלים טסים לצורך השתלת שיער והיא משווקת באינטנסיביות על ידי חברות שונות בארץ, אך הנתונים דומים במהותם בכל אחת מהמדינות האחרות שהזכרנו.

תוכן עניינים

רגולציה והסמכה

השתלת שיער הינה הליך כירורגי לכל דבר ועניין. בהתאם, במדינת ישראל חל פיקוח נוקשה על המרפאות הפועלות. רק רופא מומחה בעל הסמכה מתאימה מורשה לעסוק בהשתלות שיער בישראל, והרגולטור אוכף שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר, היגיינה ורישוי במרפאות הפועלות בארץ.

לעומת זאת, בטורקיה אין פיקוח על פרוצדורת FUE כך שכל אחד יכול לפתוח מרפאה ולבצע בה השתלת שיער. המרפאות הללו מקבלות בעיקר מטופלים מחו"ל. רוב המטופלים הללו לא יעשו את כל הדרך חזרה על מנת להתלונן. כמו כן, מטופלים כאלה לא יוכלו לפרסם חוות דעת שלילית במידה והטיפול היה רשלני וגם לא לצרוך חוות דעת כאלה מבעוד מועד משום שלא תהיה להם פלטפורמה מתאימה לכך.

מחיר

הפקטור העיקרי שבגינו ישראלים מחליטים לבצע השתלת שיער בחו"ל הוא כמובן עלות השתלת השיער טורקיה נחשבת ליעד זול להשתלות שיער. כתוצאה מביקוש אדיר להשתלות שיער בזול מצד לקוחות של למעלה מ-340 מרפאות במדינה, נוצר מחסור בכוח אדם איכותי, ואת מרבית הטיפולים מבצעים טכנאים לא מקצועיים. 

הנקודה החשובה ביותר בנושא המחיר היא שהזול עולה ביוקר. חלק ניכר מלקוחותנו בגינזבורג מדיקל הם מטופלים שנכוו בעבר מהשתלה לא מקצועית והגיעו לתקן. במקרה הטוב הטעות שעשו תעלה להם "רק" בכפל תשלום, אך במקרים רבים אחרים, לא ניתן לתקן את התוצאה ומחיר הטעות בולט ונשאר איתם למשך כל חייהם. השתלת שיער היא לא המקום להתפשר בו על הזול ביותר!

מספר הביקורים

כתוצאה מהצורך בהליך מזורז שיקצר את זמני השהייה ויחסוך עלויות, ההשתלות בטורקיה כוללות שלב 1 בלבד – הניתוח עצמו. כדי להבין את מידת האבסורד שבדבר, צריך לדעת שבהשתלת שיער במרפאה מקצועית בארץ מבצעים את השלבים הבאים:

  1. בדיקה מקדמית, בה בוחרים את שיטת ההשתלה, מתכננים את קווי השיער, עורכים בדיקות רפואיות ובדיקות התאמה למטופל ומתכננים את מהלך ההשתלה על מנת להבטיח את התוצאות האולטימטיביות.
  2. הליך כירורגי.
  3. ביקורי מעקב וביקורת, מחשש לזיהומים וסיבוכים, ועל מנת לוודא שהשיער ממשיך לצמוח בצורה תקינה וכי ההשתלה עברה בהצלחה, תיערך ביקורת תקופתית עד להתייצבות השיער הקבוע.

המרפאות בטורקיה אינן יכולות לבצע את הבדיקה המקדמית ומסתפקות במשלוח תמונה מהפציינט. המרחק גם מונע ממנו לערוך ביקור מקדים ולהתרשם מהמקום. מובן שהתוצאות נראות בהתאם. 

המרחק מונע מהפציינטים להפנות שאלות בהמשך הדרך, להביע ביקורת או לקבל פתרונות יעילים לבעיות שצצות. למעשה, ללא מעקב תקופתי, המטופל עשוי כלל לא לדעת שצצה בעיה עד שהיא מתפתחת לתופעה שבולטת מאוד לעין או לסיבוך רפואי משמעותי. כמו כל הליך כירורגי, ובעיקר כזה שנעשה במקום לא מקצועי, קיימים סיכונים שונים בהשתלות שיער, שדורשים קרבה לצורך טיפול ומעקב.

המרפאות בישראל זמינות במהלך השבוע ומאפשרות למטופלים להגיע לטיפולים נוספים במקרה הצורך.

שיטות טיפול

קיימות מספר שיטות להשתלת שיער שנבדלות זו מזו במגוון דברים ולכל אחת יתרונותיה וחסרונותיה. כתוצאה ממגבלות רגולטוריות, ומחוסר ידע ומכשור מקצועי, המרפאות בטורקיה דוגלות בשיטה אחת כמעט באופן בלעדי.

חוסר המגוון והאלטרנטיבות מונעים מהפציינט לבחון מה השיטה שמתאימה יותר למקרה שלו על פי העדפותיו ותקציבו. כמו כן, בשל חוסר ההבנה, הפציינטים עורכים השוואה בין מחיר של השתלת שיער מסוג I בטורקיה לבין מחיר של השתלת שיער מסוג II בישראל, כאשר משך כל שיטה וכתוצאה מכך גם המחירים שלה שונים מהותית. אלו גורמים להצעות של המרפאה הטורקית להיראות עדיפות, אף על פי שהמרפאה הישראלית מסוגלת לתת הצעה זולה יותר לפרוצדורה אחרת, אם הייתה חושבת שזו מתאימה יותר ללקוח.

שאלות ותשובות

האם עדיפה השתלת שיער בישראל או בטורקיה?

לישראל אין יתרון מיוחד כמדינה על פני טורקיה בתחום השתלות השיער. היתרון נובע מרגולציה קפדנית יותר של הרשויות על התחום ומהעובדה שיש למי לבוא בתלונות לצורך אחריות ותיקונים. המרפאות בישראל מקפידות על 
לכן, השתלת שיער אצל מומחה ישראלי מבטיחה את התוצאה הטובה ביותר.

האם השתלת שיער בטורקיה באמת זולה יותר?

ישנו טווח רחב של מחירים להשתלות שיער. הטווח מושפע בין השאר מכמות זקיקי השיער, מורכבות הטיפול והמקצועיות של המרפאה. כמו כן יש לקחת בחשבון עלויות נלוות כמו עלות השהות. הבעיה העיקרית בהשוואת מחירי השתלות השיער בטורקיה מול הצעת מחיר של מרפאה ישראלית היא שלעתים מה שנראה זול עולה ביוקר. פרוצדורה לא מקצועית תצריך סבב תיקונים יקר אצל מומחה ישראלי ועלולה להביא לתוצאות אסטתיות ובריאותיות בלתי הפיכות. כמו כן, לעתים קרובות נערכת השוואת מחירים של סוגים שונים של השתלת שיער דבר שהוא בבחינת השוואת תפוחים לאגסים.

לקריאה נוספת: