השתלת שיער בתורכיה, האם ההימור משתלם?

*מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי*

גברים רבים אשר אינם מרגישים בנוח עם ההתקרחות מתעניינים בהשתלת שיער. בשנים האחרונות נולד בארץ טרנד חדש של ביצוע השתלת שיער בתורכיה וישנם גברים רבים אשר עשו זאת או שוקלים לעשות זאת. אך מה אנו יודעים על השתלת שיער, והאם באמת כדאי לעשות זאת בתורכיה?

ובכן משיטוט קצר באינטרנט, תוכלו למצוא את ההבטחות הבאות בשלל אתרים:

  1. בתורכיה תמצאו את הרופאים הכי מקצועיים.
  2. בתורכיה (ורק שם) תמצאו את הטכנולוגיה הכי מתקדמת בתחום של השתלות שיער.

ומעל לכל ההבטחה שאלו הטיפולים הכי זולים וטיפולי השתלת שיער בארץ הם במחירים בלתי אפשריים.

אם בחרתם להאמין לזה, צאו לדרך. אבל אני באופן אישי מעדיף את הקלאבים של אנטליה על פני השתלות השיער של איסטנבול. הטענה שבתורכיה תמצאו את הרופאים הכי מקצועיים מבוססת על… שום דבר! אינני רוצה לזלזל ברופאים בתורכיה, או בכל מדינה אחרת. אבל חייבים להגיד את האמת שאין שום מחקר או איזה נימוק שיכול להצדיק מדוע בתורכיה ישנם רופאים יותר מקצועיים מישראל.

את מערכת הבריאות בוחנים לא רק על פי ”מקצועיות הרופא“ אלא על פי התפקוד הכללי, הסטנדרטים והפיקוח. ומהבחינה הזו בתורכיה התחום פרוץ והרגולציות פחות מחמירות. כך שבאמת כדאי לקחת את הטענה הזו בערבון מוגבל.  ואגלה לכם עוד סוד קטן, אבל בעל משמעות רבה, בשביל לבצע השתלת שיער בתורכיה לא צריך להיות בכלל רופא. אז גם כאשר תפגשו אדם בחלוק לבן ואולי יהיה לו סטטוסקופ תלוי על הצוואר, אל תתבלבלו – זהו טכנאי השתלות שיער ולא רופא!

ומה לגבי הטענה שבתורכיה יש את הטכנולוגיה הכי מתקדמת בתחום השיער? האם אתם באמת מאמינים לזה? האם אתם חושבים שלממשלת תורכיה יש איזה סוד וטכנולוגיות מתקדמות אשר זמינות רק להם? ממש לא! יש בעולם יצרנים שונים המספקים ציוד רפואי וטכנולוגיות רפואיות, ואין בתורכיה משהו שאי אפשר למצוא בארץ, מלבד טכנולוגיות לא בטוחות שבארץ לעולם לא יקבלו אישור.

תוכלו לקרוא על הנושא בהרחבה במאמר: סיכונים בהשתלת שיער.

השתלות שיער בתורכיה, האם זה הכי זול?

טוב, אם אתם מוכנים לטיפול מידיו של ”טכנאי השתלות שיער“ ובכפוף לרגולציה הרופפת של תורכיה, אז גם תוכלו ליהנות ממחיר מוזל (כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על מחיר השתלות שיער). האם זה שווה את הסיכון? לפי דעתי זה לא מוצדק. לא הכל רע בהשתלות שיער בתורכיה ולמעשה יש להם יתרון חשוב – בזכות השתלות שיער בתורכיה זכינו בהגברת התחרות, והדבר הביא לירידת מחירים עבור טיפולי השתלת שיער בארץ. כך שנראה שעכשיו זה לא שווה את הסיכון ואת הטרחה. ניתן לבצע טיפולים השתלת שיער בישראל, מידי אנשי מקצוע ובכפוף לרגולציות מחמירות של משרד הבריאות. כמו כן יש לכם כתובת לפנות אליה בכל מקרה של בעיה. אם יש לכם בעיה זה דורש בדיקה במרפאה הסמוכה למקום מגוריכם, זה לא משהו שתפתרו בשליחת אימייל ל“טכנאי השתלות שיער“ בתורכיה.