איך לבחור מרפאה / רופא להשתלת שיער

חולמים להחזיר לעצמכם את מה שאבד עם השנים? היום בזכות הטכנולוגיות להשתלת שיער זה לא מדע בדיוני. ניתן לבצע השתלות שיער בהן לוקחים שיער מאזור תורם ומעבירים אותו למקום שחסר. נראה שישנו ביקוש רב לטיפולים אלו ומרפאות שונות אשר בהן תוכלו לבצע השתלת שיער. אך מצד שני ברור לכולם שביצוע השתלת שיער דורשת קצת יותר זהירות מבחירת מספרה לעיצוב שיער.

ישנם כאלו אשר שואלים איך לבחור מרפאה וישנם אנשים אשר שואלים איך לבחור רופא להשתלת שיער. במידה רבה אפשר להגיד שאין הבדל גדול בין שתי השאלות, אך יש צורך להקדיש תמיד תשומת לב רבה לבחירת הרופא.

איך לבחור רופא להשתלת שיער – נקודות חשובות

המלצות – רשת האינטרנט מלאה בהמלצות וסרטונים שיספרו לכם על סיפורי הצלחה ועל טיפולי השתלת שיער שלא רק הצמיחו להם שערות, אלא גם שינו את חייהם… אל תתרגשו מסרטוני פרסום בהשתתפות שחקנים; חפשו אחר המלצות אמינות ולא אגדות מהאינטרנט, אנשים שאתם מכירים. אבל גם בנקודה זו צריכים להיות זהירים, לכל אחד יש את המקרה הייחודי שלו ואת הגנטיקה שלו, כך שאין זה אומר שתקבלו את אותן התוצאות בין אם קיבלתם המלצה לחיוב או לשלילה. ההמלצה צריכה להתייחס להליך, רמת המקצועיות והיחס הכללי. קחו בחשבון שלא כל שיטת השתלה שבוצעה אצל חבר היא השיטה המתאימה עבורכם.

מחיר – האמת שיותר נכון להגיד שבחירה על פי מחיר היא  ”איך לא לבחור רופא להשתלת שיער“; מה שאתם כן יכולים לבדוק זה את תנאי התשלום. יתכן שבמקומות מסוימים יציעו לכם הסדרי תשלום נוחים יותר. אבל בשום פנים ואופן לא מתפשרים על איכות ומקצועיות בגלל מחיר. זה בדיוק מה שבסוף עולה לכם ביוקר.

רופא או טכנאי – על מנת לבצע השתלת שיער יש צורך ברופא אשר הוסמך לכך. אולי מישהו יגיד לכם משהו אחר, אבל חשוב לציין שהדרישה לרופא היא לא רק דעתנו האישית, אלא דרישה אמתית ומחייבת של משרד הבריאות. משרד הבריאות אינו מעניק שירותי השתלת שיער ואין לו איזה אינטרס בעניין. מומחי משרד הבריאות פשוט בדקו את מהות ההליך וקבעו שזהו הליך רפואי לכל דבר הדורש מיומנות של רופא. יתכן כי במדינות אחרות, בהן רשויות הבריאות פחות מקפידות גם אנשים שאינם רופאים מבצעים הליכים אלו. אבל יש גם מדינות שבהן נוהגים בלי להוציא רישיון נהיגה…

אישור משרד הבריאות – השתלת שיער היא הליך רפואי. שום מרפאה להשתלות שיער אינה יכול לפעול ללא אישור של משרד הבריאות. המשרד מפקח על הנושא וקובע תקנות מחמירות למען בריאות הציבור. כל רופא וכל מרפאה מחויבים להקפיד על תקנות משרד הבריאות. מי שלא עושה זאת מסכן אתכם.

ייעוץ מקדים – רוצים לעבור השתלות שיער? בטח יש לכם מיליון שאלות ודברים שאתם רוצים לדעת. והאמת שגם הרופא רוצה לראות את המקרה שלכם מקרוב. זה מעולה לקרוא ולהתעניין באינטרנט אבל כולנו יודעים שהסמכות האמינה ביותר היא הרופא ויש להיוועץ איתו באופן אישי – ייעוץ הכולל פגישה מקדימה עם הרופא המטפל לצורך אבחון ומענה על שאלות. אך שימו לב, כיום ישנם רבים אשר מתעסקים בשיווק מרפאות להשתלת שיער ונראה שהם מאוד טובים בשיווק ועונים על כל שאלה בצורה משכנעת. אך זה לא עובד כך, לא נציג מכירות הוא זה אשר מוסמך לתת תשובות על פרוצדורות רפואיות, אלא אך ורק רופא העוסק בתחום.

השתלת שיער בארץ לעומת השתלות שיער בחו“ל – ישנם אנשים אשר שואלים את השאלה האם לעשות השתלת שיער בארץ או בחו“ל, כאשר בדרך כלל הכוונה היא להשתלת שיער בתורכיה ושמעתי גם על השתלת שיער בקפריסין. בדרך כלל הסיבה לבחירה הזו היא המחיר. מדינות אלו מציעות מחיר זול יותר וכאשר אנו רואים מחיר זול אנו גם מרשם להם לשכנע  אותנו שכדאי לנו לעשות זאת שם מבלי לבדוק את העובדות. בעצם איננו בודקים כלום. אז האם כדאי או לא כדאי? השתלת שיער היא דבר רציני מאוד, זהו הליך רפואי אשר נעשה תחת פיקוח קפדני של משרד הבריאות. הדוגמה הטובה ביותר לפיקוח הקפדני היא שמשרד הבריאות מאשר אך ורק לרופאים לבצע את ההליך. אך במדינות אחרות ישנן תקנות אחרות והרגולציה פחות מחמירה. אינני יודע על כל מדינה ומדינה, אך ידוע לנו שאין צורך להיות רופא על מנת לספק שירותי השתלת שיער בתורכיה.  יתכן שהרגולציה הקלה היא מה שמאפשר לכל אחד להציע טיפולי השתלת שיער, ובעקבות כך המחירים נמוכים.

ניסיון – אין צורך להסביר שכמה שיותר ניסיון זה יותר טוב. ככך שהרופא מבצע הליך רפואי יותר פעמים, כך הוא מפתח יותר מיומנות ויכול לבצע אותו בצורה טובה יותר, זהו בהחלט יתרון בהשתלות שיער. אך שימו לב שמדובר בניסיון בהשתלות שיער ולא ניסיון כללי ברופא. למשל יתכן שמדובר ברופא בעל ניסיון של 10 שנים, אך רק בשנה האחרונה החל לבצע השתלות שיער.

תמיכה לאורך זמן -השתלת שיער דורשת תמיכה גם לפני הטיפול וגם אחרי הטיפול, ולכן ישנם שני היבטים חשובים. אתם זקוקים לתמיכה בשפה העברית ואפשרות לקשר ישיר עם הרופא המטפל, כולל זמינות לצורך ביקורים במרפאה. אתם זקוקים לתמיכה הזו לפני הטיפול על מנת שתוכלו לקבל תשובה לכל שאלה, וגם לאחר הטיפול על מנת לקבל מענה מהיר לכל בעיה או ביקורת שגרתית.

שיטת הטיפול – לא ניכנס עכשיו לעומק העניין וההבדלים בין שיטות להשתלת שיער, רק נדגיש שישנן כמה טכניקות מקובלות. לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה ועלולה להתאים למקרים שונים. המצב האידאלי הוא להיפגש עם הרופא המטפל לפני ההשתלה. במהלך הפגישה הרופא יכול להתרשם ממצב ההקרחה שלכם, להסביר לכם על ההבדלים בין שיטות הטיפול ולתת את המלצתו. כך יהיו לכם כל הכלים הדרושים על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה. אך מה יקרה במצב שבו הרופא יודע לעבוד אך ורק עם שיטה אחת? לכל מטופל הוא ימכור את אותה השיטה? לכן חשוב בחור במרפאה להשתלת שיער שבה הרופא שולט בטכניקות שונות וכך תוכלו להבטיח שתקבלו את הטכניקה שאכן מתאימה למקרה שלכם, ולא את הטכניקה היחידה שהרופא מכיר. הערה נוספת שאפשר להגיד לגבי שיטות הטיפול היא שתחום השתלות השיער, כמו כל דבר אחר ברפואה תמיד משתנה ומתקדם. תמיד יש מחקרים חדשים ותמיד ישנן טכנולוגיות חדשות, אלו מאפשרות לתת טיפולים טובים יותר. למשל בזכות השיפורים השונים אנו יכולים להגיד בבירור ששיעורי ההצלחה של טיפולי השתלת שיער עלו בהשוואה לשיעורי ההצלחה לפני 10 או 15 שנים. לכן חשוב שתבצעו את הטיפול במרפאה אשר מקפידה ליישם את הטכנולוגיות והשיטות העדכניות ביותר בתחום.

השתלת שיער היא עניין רציני ביותר. זה בהחלט מובן שאתם רוצים ליהנות ממראה שיער מלא בהקדם האפשרי, אך החיפזון מהשטן. קחו את הזמן, למדו את הנושא. אתם יכולים לפנות למרפאות שונות ולקבל פגישות ייעוץ לא מחייבות. רק כאשר תרגישו שמצאתם רופא מנוסה שמקרין ביטחון ופועל במסגרת מרפאה המקפידה על סטנדרטים גבוהים, תוכלו להתקדם בתהליך.