מדוע חשוב להשתיל שיער אצל רופא מומחה

כששואלים מי צעריך לבצע השתלת שיער, שני סוגים של מומחים הם הבחירה הטבעית:

  1. רופאי עור, משום שיש להם ידע על טריכולוגיה ולכן השיער נכלל תחת תחום התמחותם.
  2. מנתח פלסטי, משום שמדובר בהליך קוסמטי.

עם זאת, השתלת שיער היא הליך כירורגי מורכב הצמריך מעבר להתמחות הרפואית הכשרה ספציפית וממוקדם נוספפת העוסקת בהשתלת שיער.

בסרטון ייעודי מסביר ד"ר אלכס גינזבורג מדוע כה חשוב לבצע השתלת שיער אצל רופא עור מומחה:

לדבריו, למתח תפקיד מכריע בהצלחת ההשתלה, כך שמי שמעוניין בהשתלת שיער בעלת מראה טבעי, צריך לבצע את ההשתלה אצל רופא מומחה בעל ניסיון ארוך שנים בתחום.

עניין נוסף עליו מצביע גינזבורג בדבריו הוא האבחון הראשוני. רופא עור מומחה, הוא בעל ידע עשיר בשיער, ולכן, בניגוד לטכנאי השתלות יידע לזהות את דפוס ההתקרחות. רופא עור בעל התמחות בהשתלות שיער יידע לבחון מראש את מידת ההתאמה של הפציינט להליך וכך יוכל להבטיח שבסוף ההליך תהיה תוצאה מוצלחת והכסף לא ייזרק לפח (או חמור מכך – ההליך יפגע במראה האסתטי של המטופל). רופא עור יידע איפה צפויה להתפתח קרחת עוד לפני שהיא מופיעה על פני השטח, ולכן יידע להמליץ למטופל לבצע השתלה באזורים נוספים בהם הוא עוד לא סובל מהתקרחות.

כמו כן, מציין גינזבורג שלרופא עור יש ראייה מערכתית רחבה יותר בתחום השיער והוא זה שיודע לבחון את החלופות להשתלה שלעתים עשויות להתאים יותר או לחסוך לפציינטים סכומי כסף לא מבוטלים. רופא עור מכיר היטב את הטיפולים התרופתיים ויידע להמליץ עליהם כחלופה להשתלה או כצעד נוסף שנועד למנוע נשירת שיער עתידית..

כדוגמא, מביא גינזבורג לקוחות צעירים שדפוס ההתקחות שלהם מצביע על כך שהם צפויים להקריח בכל הראש ומבקשים לבצע השתלה רק בקדמת הראש. דבר שללא אבחון מומחה, עשוי להביא לכך שלמטופל תהיה פלומת שיער באיזור המצח וקרחת ביתר הראש. (מראה מעורר גיחוך לכל הדעות). על מנת להימנע מאי – נעימות כזו, אנו מזמינים אתכם לפנות לייעוץ מקדמי אצל ד"ר אלכס גינזבורג, רופא עור בעל שם עולמי בתחום השתלות השיער, ולבחון את התאמתכם להליך.