מה הקשר בין שינוי הורמונלי לנשירת שיער והתקרחות נשים? ד"ר אלכס גינזבורג מסביר

שינויים הורמונליים בקרב נשים הם מהסיבות המובילות להתקרחות בקרב נשים, צפו בד״ר גינזבורג מסביר היטב למה:

הפסקת גלולות

דבר ראשון, אישה שלוקחת גלולות – הגוף מקבל אותן כנורמלי ומשתייך למערכת הפיזיולוגית. אבל מה קורה ברגע שמפסיקים את הגלולות? הגוף חווה את זה כאילו נלקחו ממנו סמים שהוא התרגל אליו – ובתגובה הגוף משתולל. בגלולות הגוף מתרגל אליהן, הוא צריך את הגלולות. אז כתוצאה מהפסקה מיידית עשויה להיות נשירת שיער. אז אם את אישה שמחליטה להפסיק נטילת גלולות בניסיון להכנס להריון, זה בסדר ומובן. אבל אם את מפסיקה סתם – זה לא רצוי כי זה יכול להביא לנשירת שיער.

הריון

בזמן ההריון יש הורמונים שגורמים לצמיחה של שיער. לכן כל הנשים אומרות שבזמן ההריון היה להן שיער מהמם! אבל לאחר הלידה יש ירידה דרסטית של ההורמונים האלה ואחרי חודשיים – שלושה יש נשירה מאוד חזקה.

חילופי עונות

כשיש חילופי עונות, ובעיקר בסתיו בחודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר – יש נשירת שיער חזקה. אומרים –  כשיש שלכת בעצים, יש שלכת אצל הנשים. עונת המעבר משפיעה על ההורמון הגברי אצל נשים ומגבירה אותו.

גיל המעבר

זוהי עוד סיבה הורמונלית. לאישה יש יש הורמון נשי והורמון גברי, ובגיל המעבר ההורמון הנשי יורד וההורמון הגברי עולה והוא מתחיל להשפיע על השיער.  כתוצאה מזה נשים בגיל 50 מתחילות לאבד שיער בעציות גבוהה יותר ממה שהיה קודם. כך, רב לנשים בגיל 50-60 אין אותו שיער שהיה להן בגיל 30-40.

סיבה גנטית הורמונלית

עשוי להיות מצב בו גן ההתקרחות משפיע על ההורמון הגברי של האישה, הוא פוגע בשיער ומדלל אותו – הוא יכלו להגיע למצב של התקרחות. את המצב הזה ניתן לבדוק אצל רופא העור.

יש לך סימנים של נשירת שיער או הדלדלות או התקרחות? פני לרופא עוד לקבלת טיפול מתאים את הטיפול המתאים. 

סובלת מהתקרחות ומעוניינת לטפל? פני לד״ר גינזבורג לייעוץ מקצועי מכל הלב.