השתלת שיער לנשים

התקרחות אצל נשים:

התקרחות אצל נשים לעומת גברים יכולה להיות מסיבות רבות, לכן מאד חשוב שרופא עור יבדוק את המטופלת כדי להגיע לאיבחון מדוייק ככל האפשר. יש לבצע בדיקות דם היות ונשירת שיער אצל נשים יכולה להיות על רקע הורמונלי. נשירת שיער יכולה להתגבר גם אם נעשית דיאטה חריפה, סטרס, טראומה לאחר ניתוח, לידה, הפסקת גלולות, התעסקות רבה בשיער כמו קשירתו בגומי ומשיכתו באמצעות קוקו, שינה עם שיער אסוף, החלקות שיער ובנוסף נטילת תרופות מסויימות הידועות כגורמות לנשירה.

נשים יכולות לאבד שיער גם מסיבות גנטיות כמו גברים, מה שנקרא התקרחות גנטית נשית טיפוסית. התקרחות כזו יכולה להגיע בכל גיל אך כ-50% מהנשים שמגיעות לגיל המעבר סובלות מאיבוד שיער בדרגות שונות שיכול להביא להתקרחות בהמשך. התקרחות אצל אשה שונה מזו של הגבר, אשה בדר"כ מאבדת שיער אך לא מגיעה למצב של התקרחות טוטאלית. כמו כן האזור התורם עשוי להיות דליל כמו שאר אזורי הקרקפת בניגוד לגבר (שבאזור התורם תמיד יש שיער).

לכן, אצל נשים נדרשת מיומנות רבה יותר מצד הרופא המטפל בכדי לבדוק ולהחליט האם האישה מתאימה לטיפול השתלת השיער או לא. פעמים רבות נדרש שילוב של השתלת שיער לנשים עם טיפול תרופתי.

סוגי התקרחות אצל נשים:

  •  התקרחות בסגנון גברי במפרצים, במקרים כאלה ניתן להגיע לתוצאות טובות וטבעיות.
  •  התקרחות המופיעה מאחורי הקו הקדמי של הקרקפת שזוהי ההתקרחות הנשית הטיפוסית, גם במקרה זה ניתן לבצע השתלה טובה.
  •  אופציה נוספת להשתלת שיער לנשים היא בעקבות משיכה ומתיחה תמידיים של שיער שבגלל זה אבד הקו המקורי.
  •  נשים שעברו מתיחת פנים שבעקבותיה נשארו צלקות בקרקפת.

האם את מתאימה לטיפול השתלת שיער לנשים?

כאשר אשה מתאימה להשתלת שיער זה אומר שהאזור התורם ממנו נלקח השיער מספיק עשיר בשיער והאזור המושתל מספיק ריק משיער כדי שניתן יהיה להשתיל מבלי לפגוע בשיער הקיים. ישנם מקרים שהדילול של השיער הינו בכל הקרקפת ובמצב זה המטופלת אינה מתאימה להשתלה.

השתלת שיער אצל אשה הינה האופציה האחרונה בה יש לנקוט, עדיף לנסות אופציות תרופתיות לפני החלטה על השתלה. להחלטה על השתלת שיער מגיעים לאחר הבנה בין הרופא למטופלת שכל שאר הטיפולים התרופתיים לא עזרו ויש אכן אזורים ללא זקיקים אותם ניתן למלא באמצעות השתלה.

בכל המקרים ניתן להגיע לתואצות טובות במידה ויש אזור תורם עשיר מספיק בשיער, במידה והאזור אינו מספיק עשיר נדרשות שתי השתלות להשגת תוצאות מושלמות יותר.

מחיר השתלת שיער לנשים משתנה ותלוי במגוון פרמטרים כשעיקרם: מורכבות המקרה וכמות השיער הנדרש להשתלה.

כיצד מבוצעת השתלת שיער לנשים?

השתלות שיער מבוצעת באמצעות הרדמה מקומית, המטופלת ערה לאורך כל זמן טיפול השתלת השיער ומרגישה רק מספר דקירות באזור התורם ובאזור המושתל ולאחר מכן האזור מורדם מקומית ולא מורגש שום כאב במהלך טיפול השתלת השיער. ע"י טכניקות חדישות, לוקחים בזהירות את השערות של האזור התורם (האזור האחורי של הראש), אחת או שתי יחידות פוליקולריות בכל פעם, ומשתילים אותן במקומות חדשים באזור הקדמי של הראש. הכאב כמעט בלתי מורגש, ישנן אף מטופלות שאינן מרגישות כאב כלל, ולכן יכולות לשוב לעיסוקם תוך ימים ספורים.

תוצאות הצפויות לאחר טיפול השתלת שיער לנשים:

באופן איטי אך עקבי ורציף, השיער צומח וממלא את האזורים הדלילים שבקרקפת. לאחר כשלושה חודשים, הקרקפת תחל להתמלא בשיער המושתל ולאחר כ-6 חודשים ישנה כבר תוצאה של 50% ולאחר כשנה תוצאה סופית. כשהמטופלת רואה את התוצאות היא מתמלאת בטחון ונשיות, דבר המעלה את ההערכה העצמית שלה.

שאלות ותשובות על השתלת שיער לנשים

השיער המושתל נלקח מאזור המאופיין בתכונה גנטית שונה משאר אזורי הקרקפת, בכך שהינו עמיד בפניי התקרחות. לכן השיער המושתל ממשיך לצמוח לאורך כל חייו של המטופל ואינו נושר וניתן להתייחס אליו כאל שיער לכל דבר להסתפר, לגלח, לצבוע וכד'.

את ההשתלה מבצע ד"ר גינזבורג יחד עם צוות של כ- 6 טכנאיות שיער מיומנות וותיקות. כל עוד המטופל נוהג על פי הוראות הרופא, ההשתלה מצליחה בהמשך לתיאום ציפיות הנעשה בשלב הייעוץ, ולא ניתן כלל לדעת כי המטופל עבר השתלת שיער.

השתלת השיער נערכת תחת הרדמה מקומית הנעשית באמצעות זריקות אלחוש באזור התורם ממנו נלקח השיער ובאזור המושתל, ולכן המטופל לא מרגיש כל כאב ויכול לצפות בסרט, לשמוע מוזיקה ולנוח.

חשוב לוודא שהמנתח שמבצע את ההשתלה יהיה בעל ניסיון וותק בהשתלות שיער. כיוון שמדובר בהליך כירורגי מורכב, הדורש ידע מקצועי, חשוב שהרופא יהיה רופא עור או פלסטיקאי. 

לפני השתלת זקיקי שיער

השתלת שיער לגברים

ישנם הבדלים בין שני המינים בתחום השתלות השיער. לחצו כאן למידע נוסף על השתלת שיער לגברים.

סיפורי הצלחה: השתלת שיער לגברים

עברו עם העכבר מעל התמונה כדי לראות את תמונת הלפני.

געו בתמונה כדי לראות את תמונת הלפני.