אילו תופעות לוואי קיימות בהשתלת שיער?

המטרה של השתלת שיער היא להוסיף שיער לאיזורים הדלילים והקירחים, בד"כ בקרקפת. ההליך נעשה על ידי לקיחת שיער מאיזורים עשירים בשיער בריא והשתלתו באיזור המקריח.

בערך 60% מהגברים ו-50% מהנשים בעולם חווים במהלך חייהם נשירת שיער, ואופן הטיפול משתנה מאדם לאדם בהתאם להעדפותיו ולחומרת המצב. החל מטיפולים קוסמטיים ופאות שנועדו להסתיר את הקרחת ועד טיפולים תרופתיים שנועדו לטפל בבעיה "מהשורש".

שיטת הטיפול בהתקרחות היעילה ביותר היא ללא ספק השתלת שיער. להשתלת שיער מראה טבעי והיא נשמרת לאורך זמן, כלומר השיער המושתל אינו נושר (בתנאי שהיא בוצעה בצורה איכותית על ידי רופא עור מומחה להשתלות שיער).

תופעות לוואי

ככלל, השתלת שיער שנעשית במקום מקצועי לא אמורה לגרום לתופעות לוואי משמעותיות לאורך זמן.

במקרים מסוימים נוצרת נפיחות באזור המצח או העפעפיים ביום השלישי לאחר ההשתלה. אולם כעבור יומיים הנפיחות נעלמת. כיום באמצעות פלסטר מיוחד ניתן למנוע הנפיחות כמעט לחלוטין. יתכן כאב ו/או תחושת אי נוחות בחלק האחורי של הקרקפת לאחר ביצוע ההשתלה בערב, אך ניתן למנוע זאת על ידי כדורים נגד כאבים. למחרת הכאבים חולפים ויכולה להיוותר תחושת אי נוחות עד להוצאת התפרים לאחר כ- 9 ימים.

ב-20% מהמקרים קיימת אפשרות שההשתלה תגרום לחוסר תחושה באזור המושתל ו/או באזור התורם (עקב ההרדמה) במשך כמה שבועות או חודשים. אך התחושה תמיד חוזרת.

בנוסף, כתוצאה מהחתכים, וכתלות בסוג הפרוצדורה המיושמת, צפויה הצטלקות באיזור התורם ובאיזור המושתל, אולם מנתח טוב יידע להעלים את הצלקת ולהפוך אותה לבלתי נראית.

בשלושת החודשים הראשונים יכולים להיווצר פצעונים קטנים כתוצאה מהקושי של השיער לצאת, כאשר השיער מתחזק התופעה חולפת. אין כל סיכון בהשתלת שיער. ההשתלה מבוצעת בהרדמה מקומית כמו אצל רופא שיניים ואין מניעה לבצעה גם לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם, סוכרת, או אפילו בעלי עבר של ניתוחי לב פתוח וכד', בתנאי שהם מאוזנים מבחינת המחלה.

כבכל פרוצדורה כירורגית, ישנן תופעות לוואי אפשריות אחרות בתקופה שלאחר ההשתלה כולל:

  • זיהומים, דלקות ומוגלה
  • כאב, גרד ונפיחות
  • דימום
  • אזורי שיער גלויים שאינם תואמים את סביבתם

על מנת לצמצם את הסיכון לסיבוכים, מומלץ לבצע את ההשתלה במרפאה מהשורה הראשונה אצל רופא עם רזומה עשיר בהשתלות. רצוי לבחון המלצות של פציינטים מהעבר על מנת לקבל את ההחלטה. בחירת מנתח טוב תבטיח לכם שההתאוששות מהשתלת השיער תהיה קלה ומהירה ותכלול מינימום תופעות לוואי. אנו מזמינים אתכם להתייעץ עמנו לפני תחילת התהליך.