השתלת גבות, האם זה כדאי?

בואו נדבר על השתלת גבות. אתם סובלים משיער גבול דליל, עברתם פציעה, או שמצב רפואי כלשהו גרם לכם לקרחות באזור הגבה?

אולי אפילו כבר התנסיתם באיפור קבוע או בקעקוע אבל התקשיתם עם המראה הלא-מספיק-טבעי ואתם שואפים למראה טבעי לחלוטין שיתן לתווי הפנים שלכם מסגרת חזקה? ברור שגבות מעוצבות למופת יכולות לעשות את העבודה.

בקצרה, השתלת הגבות, היא הליך קוסמטי מיקרו-כירורגי, שבו מועברים שתלי שיער, זקיקים, מאיזור בקרקפת לאזור הגבה. בסוף התהליך, לגבה מראה עשיר ובריא כשהשיערות יצמחו מהשתלים שהכנסנו.

חשוב לדעת שאנשים רבים סובלים מגבות שאינן מלאות ואחידות מסיבות שונות. בין אם מדובר בדלילות או באיזורים קירחים, השתלת שיער בגבה יכולה להקנות פתרון יעיל וקבוע בעלת יתרונת משמעותיים. כמובן שתהליך ההשתלה מחייב ולפני שנכנסים אליו, כדאי לקרוא ולדעת במה זה כרוך. אז הכנו בשבילכם כמה פרטים חשובים ששווה להכיר. 

טכנולוגיית FUE

עד לפני מספר שנים לא היה נהוג לבצע השתלת שיער בגבות כי לא היה פיתרון טכנולוגי לעבודה נקייה שלא משאירה צלקות, אבל כיום ניתן לבצע את ההשתלה בשיטת FUE, שדומה לזו שמשתמשים בה להשתלת שיער בקרקפת. ההשתלה מתבצעת תחת הרדמה מקומית ובמהלכה אין כאבים והיא אינה משאירה צלקות.

שיטת FUE הינה השיטה המתקדמת ביותר להשתלות שיער, מדובר בחידוש טכנולוגי שהתפתח בעשור האחרון. וכמובן שד"ר אלכס גינזבורג הוא מחלוצי השיטה ומהראשונים בעולם שביצעו השתלת שיער בשיטת FUE בגבות.

למי זה מתאים?

השתלת גבות מתאימה גם לנשים וגם לגברים בעלי איזורים דלילים או קרחות בגבות ללא הגבלת גיל. היא מתאימה למי שסובלים ממחלות עור שונות (כגון אלופציה אראטה), נשירת שיער גנטית, טריכוטילומניה (מריטת שיער כפייתית), שינויים הורמונליים, פגיעה פיזית כמו כוויה, טיפולים רפואיים כמו כימותרפיה, בעיות רפואיות כמו היפותירואידיזם (תת פעילות של בלוטת התריס) ועוד.

מכיוון שמדובר בהליך כירורגי לכל דבר הבדיקה להתאמה להליך נעשית באופן פרטני מול רופא. זאת כדי להבטיח את בטיחות ויעילות ההליך.

מה קורה בהשתלה?

השתלת גבות מבוצעת תחת הרדמה מקומית, ולכן היא אינה כואבת, פרט לכאב קל של זריקת ההרדמה. והיא לוקחת כשלוש שעות. 

לאחר ההרדמה, אנחנו לוקחים את השתלים מהאיזור התורם: שיערות שממוקמות בדר״כ מעל האוזניים. המנתח לא מעביר השערות אלא זקיקי שיער, מה שמבטיח ששיערות חדשות יצמחו לאחר שהראשונות ינשרו.

לאחרי ההרדמה, המנתח מבצע חתכים קטנטנים בגבה ומחלץ את הזקיקים מהאיזור התורם להשתלה בתוך החתכים הקטנים, אחד אחד. אורך הפרוצדורה הינו כשעתיים עד שלוש.

בשונה מהשתלת שיער בקרקפת, בהשתלת גבות יושתלו לעתים מסוימים שערות ארוכות יותר משיערות הגבה הנורמליות. המטרה היא לראות בצורה ברורה את זווית וכיוון צמיחת השערה, שהינן חשובות במיוחד בהשתלת גבות. חשוב לעשות זאת כי חלק מעבודת הרופא המנתח הינה לעצב את כיוון השיערה, שתקבע את צורת הגבה והזרימה שלה. להשגת תוצאה אסתטית מושלמת והתאמת העבודה למבנה הפנים של המטופל, החלק הזה משמעותי מאוד!

מה קורה לאחר ההשתלה?

בהתחלה, כחודש עד חודש וחצי לאחר ההשתלה, השיער שהושתל בגבות ינשור לאט לאט. אך אל דאגה, זה טבעי ונורמלי לתהליך! בחודשים שלאחר שלב הנשירה, הזקיקים שהושתלו יצמחו מחדש עם שערות קבועות. בנוסף, התהליך עשוי להיות מלווה בכאבים מקומיים ונפיחות באזורים המטופלים לאחר הפרוצדורה, אך אלו חולפים במהירות יחסית. בנוסף, ייתכן שתצטרכו להימנע מפעילות גופנית נמרצת עד 3 שבועות לאחר הניתוח. 

יתרונות וחסרונות:

מטופלים מעידים כי הגבות נראות טבעיות משום שהשיערות החדשות הן של המושתל. בנוסף, מדובר כמובן בפיתרון קבוע שמייתר את הצורך באיפור גבות או איפור קבוע. 

עם זאת, מדובר בהליך בעלות דיי גבוהה, ולתוצאה המלאה לוקח זמן להגיע. זאת מכיוון שלזקיקים החדשים לוקח קצת זמן להבשיל. ובכל המקרים ללא יוצא דופן – חייבים לעשות את התהליך במקום מקצועי ומוכח בלבד, היות ואם מבצעים השתלת גבות במקום שאינו עומד בתקן המקצועי, יש סיכון לנזק אסתטי ורפואי בלתי הפיך.

לסיכום, אנחנו חושבים שתהליך השתלת הגבה הוא תהליך מחייב שמצריך סבלנות והשקעה, אבל למי שיש התאמה, הוא מאוד מספק ומשתלם בעקבות הקביעות והנראות הטבעית.

מעוניינים בהשתלת שיער בגבה? רוצים לדעת כמה היא תעלה?

מתלבטים? צרו קשר עם המומחים שלנו ותאמו פגישת ייעוץ.