הכירו את הגורם המוביל להתרקחות נשים

נשירת שיער, הקרחת שיער נשית, חוסר בויטמינים, מחלה, סטרס… כל זאת ועוד. אנחנו שומעים המון על התקרחות בקרב גברים, נושא מוכר משכבר הימים, אבל התקרחות נשית היא נפוצה פחות. עם זאת, היא קיימת, היא בהחלט בהחלט קיימת – ונפוצה יותר ממה שחשבתן. ריכזנו כאן כמה מיתוסים, ובאנו לעשות קצת סדר. מה נכון? מה לא נכון? בואו נתחיל עם כמה מילים של ד״ר אלכס גינזבורג, המומחה העולמי להשתלות שיער מקצועיות.

איסוף לקוקו מחליש את השערה
ד״ר גינזבורג אומר – זה נכון. אם בכל יום את מותחת את השיער עד קצה גבול היכולת והוא במתח כל היום, השורשים שלך עשויים להתעייף. על השיער להיות משוחרר ונינוח. מצב זה עלול לגרום להקרחה שנקראת Traction Alopecia, שנובעת מלחץ מכני על שורש השערה ומתאפיינת באיבוד שיער בקדמת הקרקפת היכן שאפקט המתיחה הוא מקסימלי. אז בעיקר לרקדניות בלט, ומי שעוסקות בספורט תחרותי – שימו לב שאתן נחמדות לשיער שלכן, וגם אם תו התקן אומר: ״מתיחה שמבליטה את הפנים ולא מפריעה לעבודה״, אפשר למצוא באלאנס ולהשתמש בקוקו ששומר על שורש השערה משוחרר.

דברי הד״ר:

הכול בגלל ההורים
המיתוס שהתקרחות נשית קשורה לצד של אבא ובהתקרחות גברית אשמים הגנים של אמא – שקר וכזב. כיום ברור שכל הצדדים מעורבים במצב. מדובר בתופעה פולי־גנטית: מספר רב של גנים שמובילים למצב.
לא נדיר לראות שושלת שלמה שמתהדרת ברעמה מפוארת, כשלאחרון הצאצאים פתאום מבליחה קרחת. וכן, גם זו יכולה להיות הקרחה על רקע גנטי. אבל איך!? התמהיל הגנטי שנרקם בפרט האחרון במשפחה ייחודי לו, ולא תלוי בעובדה שלקודמיו בשושלת יש בלורית הורסת.

ייבוש בפן מחליש את השיער
נכון, בייחוד למי שמגזימה.
כלומר, למי שלא יוצאת מהבית בלי פן. ברור, שעם חימוש שיער מאסיבי יותר מפעם פעמיים בשבוע שורשי השיער סובלים. במקרה כזה זה אפילו עלול להוביל להקרחה מסוג מאוד ספציפי, שמתחילה במרכז הפדחת ומתפשטת באופן מעגלי. למי זה קורה? לנשים שהתמכרו לפן כבר בגיל הנעורים.

החלקת שיער עלולה לגרום להתקרחות
אמת לאמיתה קוראות יקרות. "החלקת קרטין" נשמע מפתה ותמידי, ואפילו נשמעים קולות בשוק שאומרים שזה בריא – אבל לא כך המצב. ההחלקה פוגעת במעטפת הקרטין הטבעית של השערה ומגבירה את השבירות שלה. כמו בפן, כך גם בהחלקה. חימוש השערה לצורך פתיחת קשרי הסולפא (הקשרים הכימיים שיוצרים את הסלסול בשערה) אולי גורם לשיער להראות חלק ומאורגן באופן שמני זמנית את המראה, אבל גורם לנזק מתמשך. ובינינו, אין כמו שיער גלי עם ווליום טבעי.

צביעת השיער הורסת אותו
פעולת הצביעה מייבשת ופוגעת במעטפת המגינה על השערה, ועלולה לגרום נזק גם לבריאות הקרקפת. מי שרגיש לחלק מחומרי הצבע עלול לפתח גרד ואדמומיות. עם זאת, גם אם צביעת השיער לא מוסיפה לבריאות זקיק השיערה, אי אפשר לראות בה גורם ישיר להקרחה. לכל היותר "עוד שמן למדורה" אצל אלה שממילא נוטות לנשירה.

התקרחות עלולה להיגרם מסטרס ולחץ נפשי
כעיקרון, לחץ מתמשך יכול לגרום לנשירת שיער. כן. לפעמים אירוע ספציפי של לחץ גדול יכול גם כן להביא זמן מסוים לאחר האירוע, כמו נפילת מתח. לעתים זה יתרחש כשלושה עד שישה שבועות לאחר האירוע המשמעותי, אבל במקרה זה, הנשירה חולפת מעצמה ולא נדרשת כל התערבות.

לסיכום קוראות יקרות, שמרו על השיער שלכן. זקיק השיערה זקוק לחופש ולשחרור. זכרו שגם אם קרה הדבר, תמיד ניתן להתייעץ. ואם המצב כבר בלתי ניתן לשיקום טבעי, ניתן לדבר עם ד״ר אלכס גינזבורג – אצלנו מציעים פיתרון חזק ואמין לצמיתות בידי הצוות חם שמטפל מכל הלב. ליצירת קשר לחצו כאן.