תרופות סבתא למניעת התקרחות

גברים רבים מוטרדים מנשירת השיער, בעיקר כאשר הבעיה מתחילה להתרחש בגיל צעיר. הנושא מעסיק ומטריד אותם והם מחפשים פתרונות שונים אשר לפחות יעצרו את נשירת השיער וימנעו את ההתקרחות. ובין התרופות והתכשירים השונים הם עשויים גם לנסות ולהתנסות בכל מיני תרופות סבתא. אז מהן תרופות הסבתא לנשירת שיער והתקרחות והאם הן באמת עוזרות?

לפני שנדבר על תרופות שבתא להתקרחות / תרופות סבתא לנשירת שיער, כדאי גם לתת תשומת לב לדברים שכדאי להימנע מהם. כלומר לפני שאנו מחפשים את הדברים שיצמיחו לנו את השיער בחזרה או שימנעו את איבודו, כדאי לבדוק מה אנחנו עושים אשר גורם לנו לאבד את השיער. רבים מהרגלי החיים שלנו פוגעים בשיער, מחלישים אותו וגורמים לנו להתקרחות. נשירת שיער היא אחת מהדרכים של הגוף לסמן לנו שמשהו לא בסדר – זוהי יכולה להיות התזונה שלנו,  חיים מלאי סטרס ותכשירים שונים לשיער שאנו עושים בהם שימוש מוגזם ועוד גורמים נוספים. לכן באופן כללי חשוב לשמור על הבריאות שלנו, לאכול נכון ולהימנע מסטרס עוד מגיל צעיר; כך נוכל להפחית את איבוד השערות. אבל יש לקחת בחשבון שגם הגנטיקה שלנו משחקת תפקיד חשוב ובעל השפעה, וזה לא בשליטתנו.

מניעת התקרחות עם תרופות סבתא

נושא השיער ומניעת נשירת שיער מעסיק אנשים רבים בכל רחבי העולם, עוד מתקופות קדומות יותר בהיסטוריה. וכל בתרבויות שונות, בהתאם לאפשרויות שעמדו בפניהם, התפתחו תרופות סבתא שונות לצורך מניעת התקרחות. להלן כמה שיטות שאספנו עבורכם:

עיסוי הקרקפת – יש המאמינים כי עיסוי הקרקפת יכול לסייע להצמיח שיער. ההיגיון מאחורי זה אומר שעיסוי הקרקפת ממריץ את זרימת הדם אל שורשי השערות ובכך משפר את הזנתן ואת ומאפשר לשערות קיימות להתחזק ולשערות חדשות לצמוח. רבים מהחומרים בהם משתמשים במסגרת תרופות הסבתא נועדו למעשה למריחה על הקרקפת ועיסוי הקרקפת על מנת שיספגו היטב.

שימוש באלווירה – רבים מתכשירי הקוסמטיקה, ובכללם תכשירים לשיער ולקרקפת מכילים אלווירה. הג‘ל המגיע מצמח האלווירה נחשב לבעל השפעה מרגיעה על עור הקרקפת וכמסייע במניעת קשקשים. בהקשר של מניעת איבוד שיער האלווירה יכולה לסייע בביטול חסימת זקיקי שיער אשר נחסמים על ידי עודף שומן. ניתן לעסות את הקרקפת בג‘ל אלווירה טהור או להשתמש בשמפו/מרכך המכילים תמציות אלווירה.

שמן קוקוס – חומצות השומן של שמן הקוקס יכולות להפחית את אבדן החלבון מהשיער, ובכך לסייע לשערה לשמור על חוזקה. לא ברור האם הוא יכול לסייע בהצמחת שיער, אך הוא נחשב כבעל יכולת לשפר את בריאות השיער ובמקומות רבים בעולם, בהם מופק שמן הקוקוס, נעשה בו שימוש מסורתי לצורך טיפול בשיער.

זרעי חילבה – שמו המדעי של החילבה הוא גרגרנית יוונית ורובנו מכירים את זרעי החילבה השכיחים במטבח התימני שם מכנים מהם מטבל. אך האמת שצמח החילבה נמצא בשימוש הרפואה המסורתית עוד מהעת העתיקה ואפילו הוזכר בכתביו של אסף הרופא. בצמח החילבה ישנם חומרים פעילים רבים, ביניהם גם סטרואידים. יש המאמינים כי מקדמי ההורמונים שבו יכולים לחזק זקיקי שיער ולהאיץ את צמיחת השיער. על מנת להשתמש בזרעי חילבה יש להשרות את זרעי החילבה במים למשך לילה, לאחר מכן לטחון אותם לעיסה אותה ניתן למרוח על השיער ולשטוף אחרי חצי שעה.

בצל – כולנו מכירים את הגירוי בעיניים אשר גורם הבצל. למעשה זוהי תוצאה של כמה תגובות כימיות הגורמות ליצירת גז נדיף אשר מגיע לעיניים. כאשר הגז בא במגע מולקולות מים בעיניים נוצרת חומצה גופריתית והיא זו אשר גורמת לתחושת הצריבה. אך שימוש נכון באותה חומצה גופריתית יכול לסייע כטיפול לאבדן שיער. החומצה הגופריתית יכולה לסייע להמריץ את מחזור הדם ואף לסייע לזיהומים הפוגעים בבריאות הקרקפת וזקיקי השערות. על מנת להשתמש בבצל יש להכין מיץ בצל עם מעט מים ולמרוח אותו על הקרקפת למשל 15 דקות ואז לשטוף.

ביצה – ביצה עשירה בחלבונים ולכן היא עשויה לעזור לשיער ולתקן נזקים בשיער. בשביל להשתמש בביצה יש להכין מסכת שיער על בסיס ביצה ולמרוח אותה על השיער. עשו זאת בעזרת ערבוב ביצה אחת עם כפית שמן זית, השאירו על השיער כרבע שעה ולאחר מכן שטפו היטב את השיער.

ג‘ינג – מלבד שימושיו הרבים במטבח, שורש הג‘ינג'ר הוא גם בעל תכונות בריאותיות שונות והרפואה המסורתית מרבה לעשות בו שימוש למטרות שונות. במזרח אסיה מאמינים כי שורש הג‘ינג'ר יכול לסייע להצמיח שיער. ניתן להשתמש בג‘ינג'ר על ידי טחינתו בבלנדר יחדיו עם שמן קוקוס או שמן זית. כך תוכלו להכין מסכת שיער ולהשתמש בו במשך 30 דקות ואחר כך לשטוף. אולי הג‘ינג'ר לא מסייע באופן ישיר להצמחת שיער או מניעת נשירה, אך תכונותיו האנטי דלקתיות יכולות לסייע לקרקפת.

תה ירוק – התה הירוק עשיר בנוגדי חמצון והם טובים לגוף באופן כללי וגם לשיער. על מנת לסייע להם להגיע אל הקרקפת והשערות יש להרטיב את השיער והקרקפת בתה ירוק באופן ישיר. הכינו תה ירוק חזק באמצעות 2-3 שקיות תה לספל מים רותחים. לאחר שהמים התקררו הרטיבו את השיער והקרקפת עם התה הירוק. המתינו שעה ושטפו את השיער, השתדלו לעשות זאת עם מים קרירים.

שמן דגים – תוספי אומגה 3 המבוססים על שמן דגים הם עשירים בחומרים מזינים וחלבונים אשר עשויים לסייע לשיער. יש להם השפעות שונות על הגוף והם יכולים לשפר את תפקוד התאים באופן כללי. הכוונה כמובן היא לצריכת שמן דגים באמצעות בליעה ואל באמצעות מריחתו על השיער.

מניעת התקרחות באמצעות תזונה –

תזונה נכונה חשובה לשיער וישנם מזונות שכדאי לכם לשלב בתזונה על מנת לשמור על בריאות השיער. איננו יכולים להתחייב שהם יביאו להצמחה של שיער לאחר התקרחות, אך בהחלט כדאי לשלב אותם בתזונה. תרד יכול להעשיר את הגוף שלכם בברזל, מחסור בברזל הוא אחת הסיבות לאיבוד השיער;  גזר ידוע בזכות הריכוז הגבוה של וויטמין A אשר בין היתר הוא חשוב לצמיחת השיער, מחזק את השיער ומגן עליו מפני נזקים חיצוניים; שיבולת שועל היא מקור חשוב לסיבים, ברזל, אבץ וחומצות שומן מסוג אומגה 6 וחומצות שומן בלתי רוויות הממריצות את צמיחת השיער; אגוזי מלך מכילים חומצות שומן מסוגים שונים, וויטמינים, מגנזיום ופרוטאין והם מסייעים להזנת הקרקפת וחיזוק השיער; עדשים הם מקור חשוב לפרוטאין, ברזל אבץ, ביוטין וחומצה פולית, אלו נחוצים לצורך בריאות תאי הדם והם יכולים לשפר את הזנת הקרקפת; תותים וגויאבה, אלו הם מקור לסיליקה וויטמין C החשובים גם הם לבריאות השיער. מזונות נוספים שכדאי לשלבם הם בטטה, יוגורט ועוף.

האם תרופות הסבתא עוזרות ?

בחלק מתרופות הסבתא אכן נוכל למצוא חומרים מזינים אשר ברמה התאורטית יכולים לסייע לשיער, אך ספק אם באמצעות ספיגה חיצונית הם יכולים להשפיע, וספק גדול עוד יותר אם הם יכולים להצמיח מחדש שיער. אתם יכולים לנסות, אם זה יעבוד זה יהיה מעולה. אך בפועל נושא השיער ומניעת ההתקרחות הוא נושא מורכב יותר. אנו פוגשים מטופלים רבים אשר מגיעים אלינו לקליניקה לצורך השתלת שיער, זאת לאחר שניסו טיפולים אחרים כולל חלק מתרופות הסבתא שהוזכרו במאמר. השתלת שיער, אשר מתבצעת בצורה הנכונה ובאמצעות רופאים מוסמכים, היא שיטה שעובדת.