שיטות להשתלת שיער

מתעניין בהשתלת שיער? אם כך כדאי שתתחיל לקרוא קצת וללמוד את הנושא על מנת לקבל את ההחלטה. במאמר זה נדבר קצת על השיטות השונות לצורך השתלת שיער על מנת לתת לך חומר רקע. השיטות נבדלות זו מזו במגוון פרמרטים כולל:

ועוד.

אנו מזכירים כי השתלת שיער היא הליך רפואי אשר חייב להתבצע על ידי רופאים מיומנים ומנוסים. טיפול השתלת שיער זה לא כמו לקנות איזה מוצר באינטרנט, חשוב לבצע את כל הבדיקות והבירורים בטרם ניגשים לטיפול; המשמעות של זה היא שאין להסתפק במאמר זה או אחר על מנת לקבל את המידע הדרוש. ניתן לקבל מושג בסיסי, אך בסופו של דבר יש להיוועץ ברופא ולקבל את כל התשובות המלאות, המפורטות והמדויקות, כולל המלצות לטיפול.

טיפולי השתלת שיער

השתלת שיער בשיטת FUT זוהי שיטת השתלת השיער בה משתמשים כבר כמה עשרות שנים והיא נחשבת לשיטה הוותיקה ביותר. שיטה זו נחשבת לשיטה יעילה מכיוון שניתן בעזרתה להשתיל שיערות רבות בטיפול אחד. בשיטה זו אנו מסירים רצועות עור מאזור הקרקפת האחורי, וממנה את לוקחים את השערות. שימו לב כי איננו משתילים את רצועת העור בשלמותה; לאחר שהיא הוסרה טכנאי השיער נעזרים במיקרוסקופ ומוציאים את זקיקי השערה המיועדים להשתלה. לאחר מכן הם מושתלים לתוך נקבים שהרופא עושה באזור ההשתלה, נקבים בגודל 0.8-1 מ“מ. בשיטה זו אנו מוציאים כ 1500-3000 יחידות פולוקולריות בטיפול אחד. למרות יעילות השיטה, זוהי לא בהכרח השיטה המועדפת. אם בכוונתכם לשמור על שיער קצוץ, שיטה זו משאירה צלקת שניתן להבחין בה.

לפעמים שואלים אותי למה דווקא אזור הקרקפת האחורי הוא האזור ממנו לוקחים את השערות. ובכן, לא בהכרח אך יש לנו עדיפות לאזור זה מכיוון שלשערות שבו ישנה עמידות גבוהה. אתם בעצמכם יכולים להיווכח בכך שגם לקרחים יש שיערות בצידה האחורי של הקרקפת.

השתלת שיער בשיטת Micro FUE השם המלא של טכניקת הטיפול הוא Follicular Unit Extraction  Micro. בשיטה זו הרופא המטפל מוציא זקיקי שערה מהאזור התורם, כלומר האזור שממנו אנו לוקחים את השיער, ומעביר אותם לאזור שבו יש מחסור בשיער. שיטה זו מחליפה שיטות ישנות בהם הועברה רצועת עור בשלמותה. הטכנולוגיה העומדת לרשותנו כיום מאפשרת לנו להוציא את זקיק השיערה בשלמותו בצורה מדויקת ומבלי להוציא כמויות גדולות של עור שלא לצורך, כפי שנעשה בעבר בשיטת ה FUT.

שיטת DHI – שמה המדויק של השיטה הוא שיטות  Direct Hair Transplant. למעשה זהו שיפור של שיטת FUE. בשיטה זו זקיקי השיערות מוסרים מהאזור התורם באותו האופן, אך מושתלים בצורה עדינה יותר. ההשתלה נעשית באמצעות מחט מיוחדת, וללא צורך ביצירת נקבים. שיטה זו בהחלט מבטיחה תוצאות איכותיות וללא צלקות. אך החיסרון המרכזי של השיטה הוא הזמן הממושך שהיא דורשת. טיפול שכזה עשוי להימשך 8-10 שעות, אך ניתן לבצע זאת במסגרת סדרת טיפולים קצרים יותר. זמו הטיפול הממושך הוא אחת הסיבות לעלות הגבוהה.