מדוע אנו מאבדים שיער

כאשר אנו מאבדים את השיער ומתחילים להופיע המפרצים, אנו מתחילים לחפש אחר האפשרויות של השתלת שיער. זהו בהחלט יכול להיות פתרון שיאפשר לכם לחזור לשיער אמתי שאפילו צומח גם אחרי שאיבדתם אותו. אבל הפעם רציתי לדבר אתכם על מה שבא לפני השתלת השיער, כלומר התהליכים אשר מביאים לאיבוד השיער. אז מה בעצם גורם לנו לאבד את השיער?

הסיבות לנשירת שיער

ראשית, חשוב להדגיש שנשירת שיער היא חלק טבעי ממחזור החיים של השערה. שערה גדלה במשך כמה שנים, מתנוונת, נושרת וצומחת חדשה. אך כאשר במצבם מסוימים אנו מתחילים לאבד את השיער ולא צומחות שיערות חדשות –  כך מתחילה הקרחה. חלקנו משלימים עם המפרצים והשיער הדליל, אחרים הולכים על זה בגדול, מגלחים את כל הראש ומסתובבים בגאווה עם קרחת מבריקה. אבל יש גם את אלו שלא מתאימה להם הקרחת ולכן מחפשים פתרון של השתלת שיער.

ישנם גורמים שונים שתורמים לאיבוד השיער, ובמקרים רבים ישנן כמה סיבות שפועלות במקביל.

  • תזונה לקויה – אחת הסיבות לנשירת שיער היא תזונה לקויה. הגוף זקוק למינרלים וויטמינים שונים על מנת לבנות את השערה. כאשר לגוף חסרים המינרלים הללו הוא מתעדף את השימוש בהם עבור מערכות יותר חשובות וזונח את השערות.
  • סטרס – כולנו יודעים שסטרס פוגע בבריאות באינספור צורות. לכן כל רופא ימליץ לכם לחיות חיים נטולי סטרס עד כמה שאפשר. אנו בהחלט רואים קשר בין סטרס לבין איבוד שיער. ככל הנראה עיקר ההשפעה היא בגלל הפגיעה בהספקת הדם לשורש השערה. אך בהחלט יתכן כי לסטרס ישנה השפעה ישירה על נשירת שיער.
  • בעיות הורמונליות – תחת הסעיף של בעיות הורמונליות יש עולם במלואו. אלו עלולות להיות בעיות בבלוטת התריס אשר שולטת על ייצור הורמונים חשובים בגוף; שינויים הורמונליים הנגרמים כתוצאה מתרופות וגם הגנטיקה שלנו.
  • שימוש בתרופות – גם שימוש בתרופות יכול לגרום לנשירת שיער. חלק מהתרופות משפיעות על התהליכים ההורמונליים, כחלק מהטיפול או כתוצאת לווי, וכך הן מביאות לנשירת שיער. בראש ובראשונה אנו יכולים להזכיר את התרופות הכימותרפיות, אך ישנן עוד תרופות רבות אשר יכולות לגרום לאיבוד שיער כמו תרופות פסיכיאטריות, טיפולים לאקנה, קורטיזון ועוד.
  • טיפולים חיצוניים – על מנת ”לשמור“ על מראה השיער כפי שאנו אוהבים, רבים מאיתנו משתמשים באינספור תכשירים. שמפו, טיפולי החלקה, צביעת השיער, חימום השיער וכו. כל אותם הטיפולים יכולים לגרום להחלשת השיער עצמו, וגם לפגוע בזקיקי השערה.

 האם יש משמעות לסיבות ?

כן בהחלט יש משמעות לסיבות לאיבוד השיער ולכן חשוב תמיד לעבור אבחון בטרם ממהרים לבצע השתלת שיער. איבוד השיער יכול להיות אינדיקציה לבעיות רפואיות אחרות שדורשות טיפול, אפילו תזונה. בעיות מסוימות יכולות להיות זמניות ואחרות בלתי הפיכות. לכל מקרה הנסיבות שלו, ולכן כל טיפול של השתלת שיער מתחיל באבחון שמטרתו לקבוע האם אתם מתאימים להשתלת שיער. אמרתי ואומר שוב, השתלת שיער אינה מתאימה לכל אחד. אבחון מקדים בידי רופא ימנע מכם לזרוק את הכסף לפח.