השתלת שיער – האם זה באמת עובד?

גברים רבים מוטרדים מתופעת נשירת השיער וזה דבר מובן – השיער הוא חלק מהמראה החיצוני שלנו וחלק מהזהות שלנו. לכן איננו מרגישים בנוח כאשר אנו מאבדים אותו ולעתים זה פוגע באופן משמעותי בביטחון העצמי שלנו. מסיבה זו גברים רבים מתעניינים בהשתלת שיער ושואלים את עצמם האם זה אמיתי, האם זה אפשרי, האם השתלת שיער עובדת?

השאלות הללו בהחלט במקום. לפני שאתם עומדים להשקיע בהשתלת שיער בארץ, חשוב באמת שתבדקו, תתעניינו ולא תמהרו לעשות משהו מבלי שבחנתם לעומק במה מדובר ומה הם סיכויי ההצלחה הפרטניים שלכם. בדרך כלל לפני שגברים מתעניינים בהשתלת שיער, הם מחפשים אחר האמצעים לצמצום איבוד השיער ואולי אפילו הצמחת השיער מחדש. מהבחינה הזו השוק מוצף בפטנטים ותכשירים שונים אשר מבטיחים לכם עולם ומלואו. האמת שבמקרים רבים אין שום ביסוס לטענות של היצרנים ואתם נשארים עם אותה הבעיה. לכן אין זה מפתיע שבשלב הזה כבר יש לכם ספקות ותהיות האם השתלת שיער באמת עובדת.

השתלת שיער זה לא בלוף

בניגוד לתכשירי פלא שמבטיחים להצמיח לכם מחדש את השיער, השתלת שיער איננה מאמינה בניסים. מבלי להיכנס לעומק הפרוצדורה הרפואית וכיצד זה נעשה, בכל שיטות השתלת השיער נשמר אותו עיקרון – העברת זקיקי שיער קיימים מאזור אחד בגוף לאזור אחר. כלומר יש לנו את האזור התורם, בדרך כלל גב הקרקפת ממנו אנו מוציאים זקיקי שיער. ויש לנו את האזור שבו אנו משתילים את אותם זקיקי השיער. זהו הליך רפואי אמתי שבעצם מעביר זקיקי שערה ממקום אחד למקום אחר. כאשר זה נעשה נכון זקיקי השערה נקלטים בעור וממשיכים לגדול ולהצמיח שיער.

האם השתלת שיער תמיד מצליחה?

השתלת שיער מבוצעת על ידי רופא; זהו הליך רפואי לכל דבר. בעולם הרפואה, בניגוד לעולם ”תרופות הקסם“ שבו הכול מושלם, אנו מדברים על סיכויי הצלחה. לא תמיד הליך רפואי מצליח – בין אם זו השתלת שיער או השתלת כלייה, לא תמיד ההשתלה מצליחה. אך על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה הרופא המשתיל מבצע אבחון מקדים של המטופל. הרופא בוחן את עור הקרקפת והמצב הרפואי על מנת להעריך האם המטופל אכן מתאים להשתלת שיער. בעיות עור, בעיות הורמונליות וגורמים שונים יכולים להשפיע על סיכויי ההצלחה ולכן חשוב לבצע הליך מסודר הכולל אבחון מוקדם.

דבר נוסף אשר משפיע על הצלחת ההשתלה הוא המיומנות והניסיון של הרופא והצוות המטפל. הליך השתלת שיער דורש תשומת לב רבה והקפדה על שלב בתהליך. לכן בהחלט ניתן לצפות לאחוזי הצלחה גבוהים יותר אצל רופאים המנוסים בתחום. זהו גם אחד היתרונות של השתלת שיער בארץ – כאן בישראל רק רופא מוסמך לבצע הליך זה, והדבר מתבצע תחת פיקוח משרד הבריאות. זה אולי נראה לכם דבר מובן מאליו, אך לא בכל מקום זה כך. למשל ישנם ישראלים רבים אשר בוחרים בהשתלות שיער בתורכיה, שם ניתן לבצע את ההליך באמצעות ”טכנאי שיער“.

המלצה – אם אתה מוטרד מתופעת ההקרחה ורוצה לנסות להשיב לעצמך את מראה השיער הטבעי, אנו מבינים אותך. אך לפני שתמהר לקבל החלטות פזיזות האם כן לעשות או לא לעשות, ההמלצה שלנו היא להתחיל בפגישת ייעוץ עם רופא המבצע השתלת שיער. כך תוכל גם להתרשם מהרופא והקליניקה,  גם לקבל הסברים מפורטים על ההליך ולעבור אבחון ראשוני. לאחר שיהיה בידך כל המידע תוכל לקבל את ההחלטה הטובה עבורך.