סוגי השתלות שיער

במאמר הבא נסקור את ההבדלים בין שתי השיטות הנפוצות ביותר להשתלת שיער: (FUT (Follicular Unit Transplantation
ו-(FUE (Follicular Unit (xtraction.

הראשונה היא FUT, שיטה וותיקה שמנתחים רבים רגילים אליה והשנייה היא FUE, השיטה המתקדמת ביותר שקיימת כיום להשתלת שיער ודורשת מיומנות גבוהה וניסיון רב.

אם אתם מתעניינים בהשתלת שיער, או שוקלים לעשות אחת, וודאי שמעתם את שני המושגים האלה. המאמר הבא ירחיב את היכרותכם איתם, ייבחן את היתרונות, החסרונות, המחירים ופרמטרים נוספים הנוגעים לכל אחת מהן, וישמש אותכם בהחלטה איזה הליך מתאים לכם יותר, אם בכלל.

קרחת במפרצים לפני השתלת שיער

תוכן עניינים

מהי השתלת FUT?

פרוצדורה מסוג FUT כוללת חילוץ של רצועות שיער מאזור תורם בגוף באמצעות אזמל. אזור תורם הוא בדרך כלל אזור בצידי הראש ובגב הקרקפת, היכן שישנם זקיקי שיער עמידים במיוחד שלא נושרים. לאחר לקיחת הרצועה, היא מפוצלת ליחידות קטנות שלעתים קרובות קטנות יותר מיחידות הזקיקים. לאחר מכן, המנתח משתיל את היחידות באזורים הייעודיים. הליך מסוג זה תמיד יותיר צלקת לינארית בקוטר משתנה שיכול להגיע עד 5 מ"מ. 

מהי השתלת FUE?

פרוצדורה מסוג FUE כוללת קצירת מספר גדול יותר משמעותית של יחידות זקוקים מאזור תורם גדול יותר ובכך ממקסמת את מספר השתלים הזמינים. כל יחידת זקיקים מוצאת ונשתלת בנפרד כך שלא נותרת צלקת נראית לעין. הזקיקים המחולצים מושתלים באזורים המקריחים. חשוב שהזקיקים יישהו זמן מינימלי ככל הניתן בחוץ ולכן בגינזבורג מדיקל ההשתלה מתבצעת על ידי צוות המורכב מכ-7 אנשים שעובדים בו זמנית.

לאחר הליך ההשתלה

FUE היא ללא ספק הבחירה הטובה יותר עבור אלה שאינם רוצים צלקות. הליך FUE מותיר נקודות מזעריות ועגולות שלא ניתן להבחין בהן באזור התורם, בעוד שצלקות כתוצאה מהשתלה ב-FUT יהיו בהכרח ארוכות וקוויות, גדולות יותר ומקומיות, מה שהופך אותן לבולטות יחסית. 

חסרונות בולטים נוספים של FUT לעומת FUE

הליך FUE הוא ההליך המתקדם יותר מבין השניים, ולרוב התוצאות שלו טובות יותר.

מספר השתלים הזמינים משתנה בין מטופל למטופל אך קיימת כמות סופית הן ב-FUT והן ב-FUE. אף על פי כן, המספר הכולל של שתלים פוטנציאליים ב-FUE יהיה לרוב גדול יותר משום שלא נדרש לבחור מקומות בהם יש שיער שמיועד להסתיר צלקת רחבה.

חיסרון נוסף של השתלת FUT הוא שהיא עלולה להשפיע על כיוון צמיחת השיער ולשנות אותו. 

בנוסף, כיוון שבFUT משתמשים ברצועות שיער גדולות יחסית, אין אחידות מבחינת האיכות של השיער והיא עשויה להשתנות בשני צדי הרצועה.

חשוב לציין שששיטת FUT גם היא שיטה מתקדמת ועדיפה בהרבה על המתודות הקודמות יותר, השינויים באיכות השיער, בכיוון הצמיחה והצלקות בולטות אמנם בשיער קצוץ אך אינן ניכרים כשמדובר בשיער ארוך יותר. רצוי להיוועץ במומחה לפני בחירת השיטה המתאימה להשתלה שלכם.

זמני ביצוע ועלויות

העלות של השתלת שיער בשתי השיטות שונה משמעותית. סביר שהצעת המחיר שתקבלו עבור השתלה מסוג FUE תהיה גבוהה משמעותית יותר מהשתלה מסוג FUE. הדבר נובע מכך שנדרשת מיומנות גבוהה יותר וזמן רב יותר לביצוע הפרוצדורה. אחרי הכל, בניתוח FUE משתילים זקיק אחר זקיק. אף על פי כן, במקרים מסוימים פרוצדורת FUE תדרוש פחות זמן מאשר FUT משום שניתן לצפות ל0.3 עד 1 יותר שיערות פר זקיק, והדבר יתומחר בהתאם.

החלמה והתאוששות

FUT נחשבת להליך פולשני יותר, וככזה, ניתן לצפות לגלדים משמעותיים ולכאבים באיזורי החתכים. ההתאוששות בימים הראשונים ובלא מעט מקרי, מטופלי FUT נדרשים לעזרה וסיוע בביצוע מטלות יומיומיות ובתפקוד ברחבי הבית. כמו כן, לאחר ההליך, המטופלים נדרשים להגביל את הפעילות הגופנית לחודש לפחות על מנת למנוע סיבוכים.

מהצד השני, ההתאוששות מניתוח FUE לעתים קרובות נטולת כאבים, ומהטופלים נדרשים לעתים נדירות (אם בכלל) לסיוע בענייני היום-יום. מובן שלא מדובר בהתאוששות חלקה לגמרי. יש לעתים צורך בהגבלת הפעילות הגופנית בשבוע הראשון להחלמה ובהקפדה על שהייה במצב אנכי, כמו גם הוראות מדויקות לטיפול באזורים התורמים בימים שאחרי, אך ההליך נחשב לנטול כאבים וגם ההחלמה פשוטה מאוד.

את ההוראות המדויקות להתאוששות ולטיפול לאחר הניתוח תקבלו מהרופא.

 לסיכום

FUE מציע יתרונות רבים על פני FUT, והוא אופטימלי במיוחד עבור מטופלים אשר:

  • אוהבים לשנות את עיצוב השיער שלהם לעתים קרובות.
  • אוהבים תספורות קצרות.
  • חוו טיפולי השתלת שיער לפני כן.
  • צריכים להסתיר צלקת כתוצאה מהשתלת שיער קודמת בשיטת FUT או כל צלקת אחרת.
  • רוצים הליך פשוט ונטול כאבים.
  • רוצים להימנע מצילוק.
  • זקוקים להתאוששות מהיר וקלה.
מעוניינים בהשתלת שיער? רוצים לדעת איזה הליך מתאים לכם?

השאירו פרטים או חייגו אלינו ונחזור אליכם לייעוץ alexgin2000@gmail.com

FUT

FUE

פולשני וכואב יותר.

פחות פולשני, כאב מינימלי בהשוואה לFUT וללא כאבים בזמן ההתאוששות.

ריפוי תוך שבועיים – שלושה, חודש הגבלה לפעילות ספורטיבית

ריפוי מהיר תוך 3-4 ימים, וחזרה לשגרה ספורטיבית מייד לאחר מכן.

מוגבל למטופלים בעלי תספורות ארוכות יחסית (כדי להסתיר את הצלקת)

ההליך מתאים גם לבעלי שיער קצר ואף להשתלת שיער באיזור הפנים:

  • השתלת שיער בגבה
  • השתלת שיער בשפם
  • השתלת שיער בזקן
  

זווית צמיחת השיער עלולה להשתנות לאחר ההשתלה.

זוויות צמיחת שיער טבעיות.

ההליך מוגבל למטופלים בעלי קרקפת גמישה יחסית, ולאחריו, קיים סיכון שהגמישות תוגבל.

אין סיכונים לקרקפת, ניתן לנתח מטופלים עם כל סוג של קרקפת.

לא ניתן לנתח חולים עם מספר צלקות.

ניתן להשתיל שיער על הצלקת, גם על צלקות FUT.

ניתן לחשב ולשלוט על מספר השתלים המדוייק ואיכותם.

יש הגבלה ותלות באיזור התורם.