סיכונים בהשתלת שיער

ניתוח השתלת שיער כולל העתקת חלקים קטנים מהשיער מאיזור תורם לאיזור הקירח או הדליל.

השתלת השיער נחשבת להליך בטוח יחסית במידה ומבצע אותה רופא עור מוסמך ומנוסה. ובכל זאת, התגובות הפיזיות, תופעות הלוואי והליך ההחלמה משתנים במידה כזו או אחרת מפציינט לפציינט.

ככלל, ככל שהמרפאה אליה תפנו היא מקצועית יותר, וככל שהמנתח מיומן ומנוסה יותר, הסיכונים פוחתים ומידת האחריות והמחויבות שלו להצלחת התהליך תהיה גבוהה יותר. במרפאות שמכבדות את עצמן יידעו להתחייב על הצלחת התהליך ועל השתלת שיער שנראית טבעית לחלוטין. זו אחת הסיבות לכך שד"ר אלכס גינזבורג התראיין לחדשות 13 ופירט על הבעיות עם השתלות שיער בטורקיה. למעשה, בגינזבורג מדיקל, אנו עורכים פגישת ייעוץ חינמית ומקבלים לתהליך רק פציינטים שבוודאות של 100% ההשתלה תצליח אצלם.

דלקות

כתוצאה מהשתלת השיער עלולה להתפתח "דלקת זקיק השיער", המתאפיינת באדמומיות ובפריחה באזור המושתל ומלווה בגירוי ובגרד של העור. 

הצטלקות

כשחותכים את העור על מנת לחל זקיקי שיער או להשתיל אותם, צלקת היא תופעה בלתי נמנעת. גודל הצלקת יקבע בעיקר לפי סוג השתלת השיער שתבצעו (שרצוי שתיקבע בייעוץ עם מומחה בתחום), ורמת המומחיות של הרופא המנתח. הסיכון הגדול הוא שתיוותר צלקת רחבה ובולטת שתהווה סימן לכך שביצעתם השתלת שיער ותכער את התוצאה הסופית. כחלק מהמחויבות שלנו להצלחת התהליך, אנו בגינזבורג מדיקל יודעים לבצע השתלת שיער עם צלקת כמעט בלתי-נראית. זו אחת הסיבות שפציינטים רבים שעברו השתלת שיער לא מוצלחת במרפאות פחות מקצועיות פונים אלינו כדי להסתיר את הצלקות שנותרו להם באמצעות השתלת שיער בצלקת.

נפיחות

במקרים מסוימים נוצרת נפיחות באזור המצח או העפעפיים ביום השלישי לאחר ההשתלה. הנפיחות נובעת מהצטברות נוזלים מתחת לעור ומכונה בצקת. במידה וביצעתם השתלת שיער במרפאה מקצועית, לא תסבלו מנפיחות חמורה ובאמצעות טיפול נכון, היא תיעלם כעבור יומיים.כיום באמצעות פלסטר מיוחד ניתן למנוע הנפיחות כמעט לחלוטין. 

כאב ואי נוחות

בערב שלאחר ההשתלה, יתכן כאב ו/או תחושת אי נוחות בחלק האחורי של הקרקפת, ניתן למנוע זאת על ידי כדורים נגד כאבים. למחרת הכאבים חולפים ויכולה להיוותר תחושת אי נוחות עד להוצאת התפרים לאחר כ- 9 ימים.

חוסר תחושה

ב-20% מהמקרים קיימת אפשרות שההשתלה תגרום לחוסר תחושה באזור המושתל ו/או באזור התורם במשך כמה שבועות או חודשים. התחושה תמיד חוזרת.

נשירת שיער

במרבית המקרים, השיער המושתל נושר כשבוע לאחר ההשתלה, לפני שמתחילה הצמיחה המחודשת. התוצאה המושלמת אמורה להשתקף כשנה לאחר הליך ההשתלה.

בנוסף, קיים סיכון שחלק מהשתלים לא "יתפסו", זקיק השיער ימות ויהיה צורך לחזור על הפרוצדורה. רופא עור מומחה, כמו ד"ר גינזבורג, יידע להימנע מכך ולערוך את הבדיקות המתאימות לאחר התהליך על מנת לתקן כל בעיה שלא תצוץ.

מראה לא טבעי

משתילי שיער שאינם בעלי ניסיון רב, עלולים לייצר השתלת שיער שאינה נראית טבעית. ד"ר גינזבורג אומר תמיד "השתלת שיער טובה – לא מזהים, ואצלנו עושים רק השתלות שיער טובות". לאחר הבשלת ההשתלה, ייתכן שיתקבל מראה לא טבעי:

  • כיוון צמיחת השיער המושתל שונה מכיוון הצמיחה הכללי.
  • הטלאי המושתל בולט לעין.
  • איזורים קירחים ודלילים בקרבת ההשתלה.
  • בליטות בסביבת ההשתלה.

לא מעט אנשים פונים אלינו לאחר השתלות שעברו במקומות שונים ומבקשים לתקן זאת. 

שימו לב שבמקרה הטוב, ניתן לתקן השתלה כושלת ואז מדובר "רק" בעלויות עודפות והמתנה ארוכה יותר לתוצאה המיוחלת. אך קיימים גם מקרים בהם את הנעשה אין להשיב. לכן, אנו מפצירים בכם לבחור את המרפאה בה תבצעו את הפרוצדורה רק לאחר שבחנתם לעומק את חוות הדעת של לקוחות העבר. 

לקריאה נוספת:

תופעות הלוואי המתוארות הינן סיבות מרכזיות לכך שהשתלות שיער יש לבצע רק אצל רופא עור שיודע לתת מענה למצבים מסוג זה וללוות אותך צעד צעד להשתלת שיער טבעית ובלתי ניתנת לזיהוי.